Hiina turg pakub piimatootjatele tulusaid ärivõimalusi

Euroopa Komisjon prognoosib pikemas vaates pulbrite ja juustu ekspordimahu kasvu, seega võib Hiina turg osutuda piimatööstusele suurepäraseks ärivõimaluseks lisandväärtusega toodete müügi järjepideval kasvatamisel.

FOTO: Toomas Huik

Hiina turg on Eesti toidu- ja joogisektori ettevõtetele olnud ahvatlev sihtturg juba pikemat aega. Tänu edukale turu avanemisele Eesti ettevõtetel võimalik Hiina turule eksportida mitmeid tooteid, lähiaastatel loodab Eesti saada ekspordiloa ka linnu- ning veiselihale, kitsepiimatoodetele ja tursale.

Praegu on Eesti ettevõtetel loomsetest toodetest võimalik Hiina turule eksportida kilu, räime, lesta, krevette, lehmapiimast valmistatud tooteid ning mett. Novembri algul avanes turg ka lõhele, vikerforellile ning nendest valmistatud toodetele, kirjutab põllumajanduspoliitika osakonna ekspordi ja turuarenduse büroo peaspetsialist Eve Paju maablogis.

Edukalt tegutsevad ettevõtjad on Paju sõnul Hiina turu avanemisel tekkinud võimalused juba kiirelt ära kasutanud. Märkimisväärselt on hoogustunud piimatoodete eksport kahel viimasel aastal, seejuures on vadakupulber tõusnud peamiseks ekspordiartikliks Hiinasse.

  • Eesti päritolu põllumajandussaaduste ja toidukaupade eksport Hiina on viimastel aastatel kasvutrendis.
  • 2019. aasta kaheksa kuuga on Eesti päritolu kaupu on sel suunal viidud 6 miljoni euro väärtuses. Võrreldes sama perioodiga eelmisel aastal on eksport kasvanud 28%.

    Allikas: Maaeluministeerium

Euroopa Liidu väliste riikide arvestuses asub Hiina piimatoodete sihtriikide seas nüüd esikohal. "Euroopa Komisjon prognoosib pikemas vaates pulbrite ja juustu ekspordimahu kasvu, seega võib Hiina turg osutuda piimatööstusele suurepäraseks ärivõimaluseks lisandväärtusega toodete müügi järjepideval kasvatamisel," märkis Paju.

Eesti ekspordil Hiinasse on suur osa kalasektoril, seejuures on üks peamisi kaubaartikleid juba aastaid olnud külmutatud krevetid. Tõusuteel on lestaliste eksport, mis ongi viimaste andmete põhjal kalatoodetest enim Hiinasse eksporditud kaup.

Jookidest on Hiina turule müüdud nii linnaseõlut, viina, siidrit, kääritatud jooke kui ka naturaalset vett. Tagasihoidlikus väärtuses viiakse Hiinasse veel Eesti päritolu šokolaadi ja pärmi, tänavu on sinna eksporditud ka üle kahe tonni naturaalset mett.

"Kuigi paljudes kaubagruppides on mahud veel väikesed, siis Aasia turu üüratu potentsiaal on toidusektori ettevõtetele võimaluseks saavutada suurt edu," ütles Paju.

Kuigi paljudes kaubagruppides on mahud veel väikesed, siis Aasia turu üüratu potentsiaal on toidusektori ettevõtetele võimaluseks saavutada suurt edu.

2019. aasta esimese kaheksa kuu seisuga on Hiina sihtturgude arvestuses Eesti päritolu põllumajandussaaduste ja toidukaupade ekspordis 17. kohal, Euroopa Liidu väliste riikide arvestuses 7. kohal. Kaupu on sel suunal viidud kuue miljoni euro väärtuses, mis võrreldes sama perioodiga eelmisel aastal näitab 28-protsendist kasvu.

Populaarne

Tagasi üles