Päevatoimetaja:
Kadri Suurmägi

Lihatööstus kaotas hoolimata käibekasvust poole kasumist

Copy
Põrsad.
Põrsad. Foto: Ain Liiva

Kaubamärkide Maks & Moorits, Wõro ja VK all tegutseva lihatööstuskontserni Atria Eesti müügitulu kasvas möödunud aastal 14,2 protsenti 52,9 miljoni euroni, ent puhaskasum kahanes aastavõrdluses 52,4 protsenti 1,7 miljonile eurole.

"Kuigi suure konkurentsiga turul on 14-protsendine käibe kasv hea saavutus, ei katnud see siiski tooraine- ja energiakulude kasvu," nentis ettevõtte juhtkond majandusaasta aruandes. Ettevõtte koguseline turuosa aastases perioodis moodustas 20,7 protsenti ja rahaline turuosa 18,9 protsenti. Ettevõte on seejuures oma turuosa stabiilselt kasvatanud, kinnistades teist positsiooni turul.

Juhtkond tõdes, et 2022. aasta teises kvartalis toimus majandustegevuses järsk muutus. "Hüppelise tõusu tegi elektri hind. Ukraina sõja tõttu kallinesid mitmed toorained oluliselt. Eriti järsk oli viljahinna tõus. Kuna ettevõte kasvatab tütarettevõttes ise toorainet, siis oli vilja hinna tõusu mõju ulatuslik. Elektrihinna tõusule järgnesid põhitoorainete – linnuliha, veiseliha ja sealiha – ulatuslikud kallinemised. Aasta vaates tõusid ettevõtte energiakulud 73 protsenti ja tooraine kulud 34 protsenti," selgitas juhtkond.

Tagasi üles