Skip to footer
Päevatoimetaja:
Kadri Suurmägi
Saada vihje

Uuring: eestlased peavad kanamunade puhul kõige olulisemaks hinda (2)

Enamus ostjaist tõstab poekärusse kõige soodsama munakarbi.

Ehkki Eesti liigub puurikanade keelustamise poole, peab 86 protsenti ostjaist kanamunade puhul kõige olulisemaks hoopis munade hinda, selgub Norstati poolt jaanuaris läbi viidud küsitlusest.

"Kliimamuutused ja kasvav nõudlus keskkonnasõbralikumate valikute järele avaldavad tootjatele täna tõsist survet ning samal ajal otsivad tarbijad tasakaalu madala hinna ja kõrgema kvaliteedi ning eetiliste standardite vahel," tõdes Lidl Eesti vastutustundliku ettevõtluse konsultant Liis Kiviloo.

Tänase odavaima, ligikaudu 1,50 eurose hinnaga võrreldes oleks Eesti tarbijad munakarbi eest valmis küll vajadusel rohkem maksma, kuid näiteks kuni kahekordset hinnatõusu oleks valmis kinni maksma vaid kaks protsenti vastanutest, samal ajal kui enam kui kaks kolmandikku vastanutest ei ole kümne M/L suuruses muna eest valmis maksma üle kahe euro. 

"Kuigi paljud tarbijad eelistavad puurivabade kanade mune, tekitab just nende endi seatud hinnapiir tootele siin tõsise vastuolu," nentis Kiviloo uuringu tulemusi kommenteerides ning lisas, et nii ongi oluline keskenduda taskukohasemate lahenduste väljatöötamisele ning leida viise toetada tootjaid, et puurivabade kanade munad oleksid tarbijale jõukohase hinnaga.

Kiviloo sõnul on Lidl teinud olulisi samme jätkusuutlikkuse suunas. “Oleme seadnud prioriteediks pakkuda 2025. majandusaasta lõpuks oma kauplustes oma kaubamärgiga toodete puhul ainult puurivabade või vabapidamisel kanade mune,” rääkis ta rõhutades, et üleminek puurivabade kanade munade sortimendile on vältimatu.

Kommentaarid (2)
Tagasi üles