Tänavune suvi jagab turismiettevõtjad kahte leeri: on nii neid, kes täheldavad üleüldise külastatavuse kasvu, kui ka neid, kelle sõnul oli suvi sektorile keskmiselt kehv. Positiivse trendina tõstetakse esile välisturistide hulga suurenemine, negatiivsena aga seda, et turistid kulutavad lisateenustele vähem raha.
Maaturismiettevõtjad: külastajad kulutavad vähem raha (1)
Lüganusel asuvas Karukella puhkemaja perenaise Terje Ratturi sõnul oli tänavu tavapäratult juuni aktiivsem kui iga-aastane tippkuu juuli. „Kuigi suvine klientide üldarv pisut kasvas, jäi juulikuu hõredaks,” tõdes ta.
Karukella majale andis hoogu juurde aktiivne müük. „Tihti tehakse vaid turundust ja müük kui selline unustatakse ära. Aktiivselt tuleks leida ka pakutavaid kõrvalteenuseid, sest minu hinnangul seisavad rasked ajad turisminduses alles ees,” rääkis ta.
Hoolimata sellest, et siseturistid on endiselt Karukella maja peamine külastajaskond, on Lätist tulnud turistide arv suurenenud, mis on Ratturi sõnul seotud sihipärase turundustegevusega lõunanaabrite juures.
Saksa turistide kasv
Luscher & Matieseni Muhu veinitalus oli selle peremehe Peke Eloranta sõnul suve algus vaikne ja hooaja algus hilines. Juuli teises pooles oli aga külastajaid kenasti. Enim turiste oli Soomest, Saksamaalt ja Šveitsist. „Ka leedukaid kohtab veinitalus aina enam. Käesolevat turismihooaega tervikuna hindan aga keskmiselt kehvaks,” ütles ta.
Saaremaal asuvas Aadu turismitalus on perenaise Alge Rooso sõnul turistide arv võrreldes eelmise aastaga jäänud samaks. Rohkem on ta täheldanud välisturiste, eriti Saksamaalt ja Austriast.