Jaaninädal tõstis uhkelt külapoodide käivet. Üks toode üllatas kolmekordse läbimüügiga

maaelu.postimees.ee
Copy
Jaani ajal osteti tavapärasest enam liha ja arbuusi, aga kalmuküünalde läbimüük suisa kolmekordistus.
Jaani ajal osteti tavapärasest enam liha ja arbuusi, aga kalmuküünalde läbimüük suisa kolmekordistus. Foto: Erakogu

Jaanid ja alanud puhkusteperiood meelitab inimesed maale ja see mõjub hästi kohalike külapoodide käibele. Coopi andmeil lisas jaaninädal kohalike poodide käibele koguni 25–35 protsenti, sealjuures suuremalt näiteks Võrumaal, Põlvamaal ja Pärnumaal.

"Jaekaubanduse suvine muster näitab, et jaaninädalaga alanud eestlaste suvine suurem ringirändamine panustab kohalikku ellu väga palju," ütles Coop Eesti Keskühistu juhatuse esimees Rainer Rohtla.

Lihakraami osteti jaanipühade ajal sel aastal 10 protsenti rohkem võrreldes eelmise aasta sama ajaga. Pühade vältel oli sel aastal kiires kasvus ka valmistoidu müük. Tavanädalaga võrreldes tõusis aga marineeritud või maitsestatud lihade ja jookide kõrval lisaks näiteks arbuusi müük, mis kahekordistus. Kuna jaaninädalaga kattus ka surnuaiapüha, siis näiteks kalmuküünalde müük lausa kolmekordistus.

Rohtla lisas, et kohalike kaupluste sortiment pakub ka põnevust, kuna näiteks Coopi väikepoodide lettidelt leiab palju konkreetsele piirkonnale iseloomulikke tooteid. "Suvel pälvibki just kohalik toodang ostjate erilist tähelepanu – kohalike väiketootjate liha, piimatooted, aga avastatakse ka palju muud eripärast ja maitsvat. Ja toit on väikepoodides väga värske, sest ringleb kiiresti, kuna kogused on väiksemad," ütles ta.

Tagasi üles