Külmad ilmad mõjutavad paljude seadmete nagu elektritõukerataste, muruniitjate ja ATV-de akusid ja rikkiminemise vältimiseks tuleks need soojemasse kohta hoiustada ja regulaarselt laadida.

Mototehnikamüüja Velt Motocenteri hooldusjuhi Ingo Lemingu sõnul mõjutab külm ka talvel regulaarselt sõitvate masinate akusid, aga kõige suurem oht on külmas ruumis, näiteks kuuris seisvatele seadmetele robotniidukist, mootorratta ja ATV-ni, mida inimesed unustavad vahepeal laadida.

„Akude mahutavus külmaga langeb. Päris krõbeda ilmaga aku keemilised protsessid aeglustuvad ja toide nõrgeneb. Kui voolupinge langeb tühjenedes väga madalaks, siis võib aku keemiline sisu kahjustuda ja kevadel tuleb see suure tõenäosusega välja vahetada. Paljude väiksemate seadmete puhul moodustab aku suurema osa hinnast ja seda peaks katsuma elus hoida,“ ütles Leming.

Paljude väiksemate seadmete puhul moodustab aku suurema osa hinnast ja seda peaks katsuma elus hoida.

„Kahjustuste vältimiseks tuleks talvel akusid iga kuu laadida ning võimalusel soojemasse kohta paigutada. Kui aku oli sügisel heas korras, siis pole see tõenäoliselt veel ohtlikult tühjaks läinud ja teda saab õigeaegse laadimisega päästa. Kehvemas seisus aku võib juba praeguseks omadega läbi olla,“ ütles Leming.

„Selleks, et seadmed kaua kestaks, tuleks neid vähemalt korra aastas hooldada, isegi kui kasutust on tegelikult vähe. Autosid hooldatakse läbisõidu järgi, aga hobitehnikat kasutatakse tavaliselt hooajaliselt ja ka lihtsalt seismine mõjutab tehnikat. Näiteks jäetakse sügisel tihti paakidesse kütus, mis talvega settib või tekib kondents. Ka näiteks suvehooaja seisnud diiselahjul peaks kütuse välja vahetama – pihustitesse ladestub sete ja seade võib käivitamisel tõrkuda. Seepärast peaks pikemalt seisnud kütuse iga uue hooaja alguses kas välja vahetama või lisama spetsiaalset lisaainet, mis aitab kütusel paremini säilida,“ rääkis Velt Motocenteri hooldusjuht.

„Seismine on tehnika vaenlane ja seepärast tuleks hobitehnikat ka ilma kasutamata hooldada. Näiteks ATV regulaarse hoolduse käigus õlitatakse rattapolte, reguleeritakse pidureid ja kontrollitakse üle võimalikud oksüdeerunud detailid, mis ennetab hilisemaid suuremaid probleeme. Üllatavalt tihti juhtub, et kauem seisnud seadmesse teevad pesa hiired ja närivad lisaks ka juhtmed katki,“ lisas Leming.