„Sada ja üks protsenti pole meie toodetele midagi lisatud,” kinnitas Helve ja seletas, et kuna keemilisi säilitusaineid nad ei kasuta, peab kogu tootmine kibekiirelt käima – hommikul hakkavad uusi tooteid tegema ja pärastlõunal võtab kaubabuss juba kohupiimad, jogurtid, juustud ja keefiri peale ning veab poodidesse laiali.
Farmi toodetest kõige ostetumad on suuresti needsamad, millega 30 aastat tagasi alustati, näiteks rosina- ja kakaokohupiim, rääkis farmi peremees Juhan Särgava.
Ostjad on küll harjunud, et piimatööstused paiskavad aastas kümneid uusi tooteid lettidele, kuid 150 lüpsilehma ja paarikümne töötajaga Saidafarm tootearendusse ülemäära ei panusta, sest see eeldaks suuri väljaminekuid. Samas ei tasu juba turulolevaid tooteid moodsamaks tuunida. „Maitsetega mängida ei tohi, kui su klient avastab, et ta lemmiktoode maitseb teisiti, võib pettuda ja su maha jätta,” teadis Juhan.
Puhas käsitöö
Turvariided selga veetud, lubati tootmisruumidesse piiluma. Ei mingeid uhkeid masinaid, mis inimese eest töö ära teeksid, puhas käsitöö.