Päevatoimetaja:
Kadri Suurmägi

Autoomanik: poolthääletajad kaotavad valijate hääled

Copy
Simmo Saar arvab, et automaksu kartuses tekib autode ostu-müügiturul paras segadus.
Simmo Saar arvab, et automaksu kartuses tekib autode ostu-müügiturul paras segadus.  Foto: Madis Veltman

Automaksu vastu 77 000 allkirja kogunud Eesti Autoomanike Liidu tegevjuht Simmo Saar pole enda sõnul autode maksustamise vastu, kuid peab lubamatuks, et tekib varamaks, mis teeb liiga suurperedele ja on ebaõiglane hobiautode omanike suhtes.

Kogusite küll tohutul arvul allkirju automaksu vastu, aga tundub, et asi on otsustatud.

Lõpliku otsuse võtab vastu Riigikogu ja seal on 101 liiget. Juba on mõni erakond öelnud, et nemad kindlasti automaksu ei toeta. Siin on ka koalitsioonisaadikutel mõttekoht, sest see, kas ja millisel kujul automaks tuleb, hakkab mõjutama nende toetust europarlamendi, kohalike omavalitsuste ja siis ka Riigikogu valimistel.

Isegi kui maks tuleb, autost inimesed ei loobu.

See on mõistetav, sest autota on keeruline elada. Võib ju rääkida jalgratastest ja kastiratastest, aga Eestis on neli aastaaega ja kaherattalised sõidukid pole sügisest siiski tõsiseltvõetav variant. Eriti kui maal on vaja hommikul vara lapsed ühes suunas viia ja ise lähed teise suunda tööle.

Olgem ausad, automaksu tegelik eesmärk on saada inimestelt raha kätte, algul räägiti 120 miljonist, nüüd 230, võib-olla natukese aja pärast juba 300 miljonist.

Inimeste seas käib agar arutelu: mida teha, kui plaan auto välja vahetada?

Tagasi üles