Kuningas Charlesi kroonimisnädalavahetus mõjus ootamatult hästi kohalikele põllumajandustootjatele: järsult kasvas nii sealihatoodete ostmine, aga ootamatu positiivse tõuke sai ka piimasektor. Viimase põhjuseks oli ilmselt üks retsept, mida britid kroonimispidustuste ajal kõik järele tahtsid proovida.
Kuningas Charles III kroonimisel oli põllumeestele ootamatu mõju
Statistika näitab, et kroonimispidustuste staar oli sealiha: oste tehti rohkem kõigis sealihakategooriates, sealhulgas sattus ostukorvi varasemast rohkem vorste ja burgereid, kirjutab FarmingUK.
Analüütikud juba ennustasid, et kuningas Charlesi kroonimispidustuste ajal kasvab nii punase liha kui piimatoodete müük.
Šoti munade (hakkliha sisse peidetud keedumuna - toim) müük kasvas 31% ja vorstipirukate müük 22% võrreldes paari nädala taguse perioodiga. Brittide suured lemmikud olid sel ajal ka sealihapirukad ja keeduvorstid, mille mahud kasvasid vastavalt 20% ja 16%. Neid haarati kaasa piknikele, millega Charles III troonile asumist tähistati.
Positiivse tõuke sai ka piimasektor: rõõsa koore müük kasvas hüppeliselt 80%, sest inglased nautisid magustoite ja kroonimispirukaid, mille oluliseks koostisosaks see oli.
Suure panuse andis ilmselt just üks retsept. Nimelt valis 6. mail Ühendkuningriigi kuningaks kroonitud Charles III oma kroonimispidustuste tunnusroaks lihtsalt valmistatava maalähedase lahtise piruka. Väidetavalt on kuninga lemmiktoiduks kõik, mis sisaldab juustu ja muna, nii osutuski quiche väljavalituks. Sellesse retsepti aga kulub omajagu piima, koort, võid ja juustu.
Ka veiselihal põhinevaid viilutatud lihatooteid osteti rohkem, sest britid armastavad oma klassikalist maitsekombinatsiooni, näiteks rostbiifi-mädarõikavõileib.
AHDB jaemüügi analüütik Charlotte Forkes-Rees ütles, et viimased andmed tõestavad selliste oluliste sündmuste tähtsust liha- ja piimasektori jaoks. „Kuigi kroonimisnädalavahetusel ei olnud tänavapidude ja vabaõhupidustuste jaoks just suurepärane ilm, ei seganud see kindlasti pidutsemist. Meie riik armastab tähistada, nii et isegi ad hoc üritused, nagu kuninga kroonimine, mõjuvad hästi liha- ja piimatoodete müügile.”