Päevatoimetaja:
Kadri Suurmägi

Pereettevõte kehtestab Eestis kütusehindu

Copy
Terminali tegevjuhi Jörgen Õiguse sõnul on pereettevõtte eesmärk selle aasta lõpuks jõuda 50 teenindus- ja automaatjaamani üle Eesti.
Terminali tegevjuhi Jörgen Õiguse sõnul on pereettevõtte eesmärk selle aasta lõpuks jõuda 50 teenindus- ja automaatjaamani üle Eesti.  Foto: Tiit Efert

Tartu külje all Kärknas asuvast naftabaasist välja kasvanud pere­ettevõte tanklakett Terminal on võtnud eesmärgiks jaeturul kanda kinnitada ja pakkuda oma teenust ka Põhja-Eestis.

Terminali tegevjuht Jörgen Õigus sõnas, et on saanud ka pealinnast sõnumeid: tulge ometi ja pakkuge siin oma teenust sama õhinal, nagu te Lõuna-Eestis seda teete. Mis teeb Terminali eriliseks ja kuidas „fantastilisele nelikule” järele rühkiv tanklakett Eestis kütuse hindu mõjutab?

Omaaegne naftabaas

Tartu Terminal on välja kasvanud omaaegsest Tartu Naftabaasist, mis valmis Kärknas 1968. aastal. Eesti taasiseseisvumise järel ostis terminali USA firma Coastal Corporation. Välisinvestor aga ei saanud ettevõtet käima ja müüs selle Mihkel Raudsepale, kes töötas toona ettevõtte peadirektorina.

Ettevõtte seis polnud kiita, majandusnäitajad miinuses ja mahutid amortiseerunud. Pangad sellise ettevõtte ostmiseks laenu ei andnud, aga ameeriklased tahtsid ettevõttest lahti saada. Nad andsid Raudsepale ise puuduoleva summa. Mihkel Raudsepp omandas ettevõtte ligikaudu seitsme miljoni krooniga (u 450 000 eurot). 1996. aastal avas vastne omanik Kärknas esimese tankla, sellega sisenes ettevõte kütuste jaemüügiturule.

Pärast Mihkel Raudsepa surma juhtis ettevõtet abikaasa Malle ning tänaseks on ohjad haaranud pojad Rauno ja Raido, kes lõid juba lapsena ettevõttes kaasa. Sealt pärinebki pereettevõtte taust, mida Terminali puhul alati esile tõstetakse.

Järgmine tähtis aasta oli 2007, kui lõppes mahutipargi laiendamine, terminali kogumahuks sai 54 500 kuupmeetrit. Ettevõtte põhitegevus oli riigivaru hoiustamine ja hulgimüük kliendi mahutisse.

Tagasi üles