Päevatoimetaja:
Kadri Suurmägi

Konkursi peavõit viib mullajaamad Ühendkuningriigi põldudele

Copy
Estonian Business Angels Networki poolt välja pandud peaauhinna võitis Eesti täppispõllumajanduse idufirma Paul-Tech. Vasakult EstBANi juhatuse liige Mait Sooaru, teadus- ja ärilinnaku Tehnopol äriarendusjuht Martin Goroško ning Paul-Techi tegevjuht Mikk Plakk.
Estonian Business Angels Networki poolt välja pandud peaauhinna võitis Eesti täppispõllumajanduse idufirma Paul-Tech. Vasakult EstBANi juhatuse liige Mait Sooaru, teadus- ja ärilinnaku Tehnopol äriarendusjuht Martin Goroško ning Paul-Techi tegevjuht Mikk Plakk. Foto: Erakogu

Ärifestivali sTARTUp Day peaauhind ehk 200 000 euro suurune investeering on idufirmale Paul-Tech osa suuremast rahakaasamisringist. Rohkem kui miljoni euroga soovib ettevõte oma täppispõllumajanduse tehnoloogiaga laieneda Rootsi ja Ühendkuningriigi turule ning muuta teenus põllumeestele veelgi kasutajasõbralikumaks.

15.–17. märtsini Tartus toimunud ärifestivali sTARTUp Day 2023 pitching-konkursi peaauhinna ehk 200 000 euro suuruse investeeringu võitis Eesti idufirma Paul-Tech, mis arendab põldude mullastiku kaugjälgimise lahendust.

271 meeskonnast jäi esialgu sõelale 40, pidulikku finaali jõudis neist viis. „Paul-Techi tehnoloogia põhineb Eesti teadlaste aastatepikkusel tööl, võimaldades traditsioonilisel sektoril saada kasu uusimatest uuendustest. Meie teadmiste kohaselt on nende tehnoloogia maailmas ainulaadne,” põhjendas auhinna välja pannud Eesti äriinglite võrgustiku Estonian Business Angels Network (EstBAN) juhtivinvestor Mait Sooaru, miks just põllumajandusidu peaauhinda vääris.

Uued turud ootavad

Paul-Techi tegevjuht ja kaas­asutaja Mikk Plakk sõnas, et kui konkursi eelvalik tehti interneti vahendusel, siis kohapeal tuli tegevjuhil oma äriideed tutvustada ehk pitch’ida nii väiksemal kui ka finaalüritusel suurel laval. Pitch ehk eesti keeles ka liftikõneks nimetatud esitlusvorm tähendab seda, et oma idee tuleb veenvalt esitada väga lühikese aja jooksul.

Plakk selgitas, et iduettevõte kaasab praegu 1,1 miljonit eurot ja EstBANi investeering on osa sellest, et saada ettevõttele vajalikud vahendid uutele turgudele laienemiseks.

2019. aastal loodud ettevõtte mullajaamad jälgivad mulla toitainete

Tagasi üles