Kliimapaketiga käib kaasas kestliku rahastuse taksonoomia, mis hõlmab kõiki majandussektoreid, mitte ainult põllumajandust. Selle alusel saab erinevaid majandustegevusi lugeda tõendatult keskkonnasäästlikuks, vältides seejuures rohepesu. Lisaks kestliku rahastuse raamistikule motiveeritakse põllumajandustootjaid rakendama kliimasõbralikke majandamispraktikaid, mis suurendavad süsiniku sidumist mulda ning võimaldavad seeläbi osaleda vabatahtlikus süsinikukaubanduses, andes ettevõtetele täiendavat sissetulekut.
Jätkusuutliku majandamise aruandlus
Seoses rohepöörde ja kestlike investeeringutega vajavad finantsturud juurdepääsu ettevõtete keskkonna-, sotsiaal- ja juhtimisalasele (ingl k ESG ehk environment-social-governance) teabele, mis oleks usaldusväärne, asjakohane ja võrreldav. Põhjalikumad andmete avaldamise nõuded rakenduvad äriühingute kestlikkusaruandluse direktiivi (CSRD) kohaselt alates 2024. majandusaastast eelkõige suurettevõtetele, kuid hakkavad läbi tootmis- ja tarneahela mõjutama kaudselt ka väike- ja keskmise suurusega ettevõtjaid. Samuti hakkavad pangad seoses uute nõuetega finantssektorile küsima klientidelt ESG ehk jätkusuutlikkuse näitajaid, mis saavad osaks ettevõtte riskihindamisest investeerimisotsuste tegemise protsessides.
Rohepööre hakkab muutma ettevõtete ärimudeleid ning keskkonnaeesmärkide integreerimine oma äritegevusse, toodetesse ja teenustesse nõuab nii lisateadmisi kui ka -kapitali. SEB toetab oma kliente üleminekul kestlikule vähese CO2-heitega majandusele. Seejuures oleme klientidele toeks ettevõtte ESG alase riskihindamise, jätkusuutlikkuse nõustamise ja roheliste toodete pakkumisega. Ettevõtted, kes kaasavad jätkusuutlikkuse oma tegevusse ja äriotsustesse on pikas perspektiivis edukamad ja konkurentsivõimelisemad.
Esimese sammuna jätkusuutlikkuse teel soovitame ettevõttel analüüsida enda tegevusi ESG perspektiivist, keskendudes eraldi ettevõtte ärimudelile, juhtimisele, otseste tegevuste kliima- ja keskkonnamõjudele ning laiemalt tarneahela toimimisele ja muutuvale turunõudlusele. Seejärel soovitame eelnevast lähtuvalt kaardistada ettevõtte arenguvõimalused ja -eesmärgid, seada konkreetsed ESG mõõdikud ning hakata jälgima nende täitmist.
Eesmärk on eelkõige klientide jätkusuutlikkusalase teadlikkuse tõstmine ja vastutustundliku ettevõtluse toetamine, sõltumata sellest, kas ettevõte alles alustab oma jätkusuutlikkuse teekonda või on juba aastaid kestlikkuse põhimõtteid oma ärimudelis rakendanud.