Eesti tootjad tutvustavad Grüne Wochel meie metsa ja rabasid

maaelu.postimees.ee
Copy
Avamispäeval Eesti stendis (paremal) koja juht Ants Noot, maaelukomisjoni liige Kaido Höövelson ja Saidafarmi juht Juhan Särgava.
Avamispäeval Eesti stendis (paremal) koja juht Ants Noot, maaelukomisjoni liige Kaido Höövelson ja Saidafarmi juht Juhan Särgava. Foto: Juuli Nemvalts

Reedel avati Berliinis maailma suurim põllumajandus- ja toidumess Internationale Grüne Woche (IWG). Eesti stendi ülespanek keskendub toidutööstuse, puhta looduse ja metsaandide mitmekesisuse tutvustamisele.

Põllumajandus- ja Kaubanduskoja juhatuse esimees Ants Noot ütles, et tänavu aasta ollakse messil juba 28. kord. „Rohkem kui veerandsada aastat kogemusi Grüne Wochel on andnud meile teadmiste pagasi, kuidas Eesti toitu ja turismi tutvustada. Täna avatud mess on suuresti just riikide paraad: siin on kaasatud kõikidest kontinentidest rohkem kui 70 riiki. Samas on messil poliitiline tasand, kus ühistest foorumitest võtavad osa pea 80. riigi põllumajandusministrid ja riikide ametnikud,“ rääkis Noot.

Tänavu keskendume just toidurikkusele metsast taldrikule.

„Eelkõige toimub Grüne Wochel oma riigi tutvustamine Saksa rahvale ja saksakeelsele turule. Soovime Eesti stendi kujundusega tutvustada meie puhast loodust ja mitmekesist loomastikku. Tänavu keskendume just toidurikkusele metsast taldrikule. See on turismimess läbi toidu, seetõttu me iga aasta tutvustame Eesti toidutootjate paremikku ja kui vaadata vilgast kauplemist meie toiduletis, siis hoogne ostlemine tõendab kõige paremini meie toidukaupade populaarsust,“ lisas Noot.

Kogenud reisikonsultandid tutvustavad messikülastajatele Eesti turismivõimalusi ning põhirõhk on Eesti metsade ja rabade matkaradadel. Esimesel päeval olid ostjate eriliseks lemmikuks Linnamäe põdrasink ja vorstid, Saidafarmi külmkuivatatud juustukrõpsud ning Liviko Vana-Tallinna liköör.

Kaks aastat koroona tõttu toimumata jäänud Grüne Woche mess toimub suuremana kui varem. Külastajate arvuks prognoositakse tänavu 500 000, millest 400 000 on kohalikud sakslased.

  • Sellel aastal on Grüne Woche messil esindatud järgmiste Eesti ettevõtete tooted: Linnamäe Lihatööstus, Saidafarm, Saaremaa Piimatööstus, Farmi Piimatööstus, Õun Drinks, DGM Shipping, Orkla Eesti, Mahetark, Rõngu Mahl, Loodusvägi, Salvest, Tartu Mill, Öselstuff , Eesti Pagar, Must Küüslauk, Eesti Muna, Naat ja Naeris, Minna Sahver. Artisan Honey, Liviko, Moe, Paulig.
Kommentaarid
Copy
Tagasi üles