Päevatoimetaja:
Kadri Suurmägi
Saada vihje

Kollase hinnasildiga toodete müük kasvab

Copy
Kui vahepeal eelistas tarbija järjest rohkem linnuliha, siis äärmuslik hinnatõus kallutab taas sealiha valima.
Kui vahepeal eelistas tarbija järjest rohkem linnuliha, siis äärmuslik hinnatõus kallutab taas sealiha valima. Foto: Margus Ansu

Lihatoodete meeletu hinnaralli pole pannud inimesi vähem liha sööma, küll aga on paljud sunnitud ostuharjumusi muutma ja nii satub ostukorvi järjest enam odavama hinnaklassi tooteid.

Kui aasta esimene pool tõi veise- ja linnu­liha vähese pakkumise ja meeletu hinnakasvu, siis nüüd kasvab kiirelt ka sealiha hind, rääkis Atria Eesti ASi juhatuse liige Meelis Laande. „Kui võrrelda hindu aastatagusega, siis kodumaine veiseliha hind on sisuliselt topelt,” nimetas ta. „Kohaliku sealiha hind on kasvanud aastaga 37%. Palju jälgitakse ka Saksa hinda, mis on eelmise aasta oktoobriga võrreldes tõusnud 67%. Samas ei ole lihatoodete keskmine hinnatõus absoluutselt korre­latsioonis toorainete hinnatõusuga. Miks nii? Lihatööstuste vahel käib tihe rebimine oma koha pärast turul. Kõike seda tehakse paraku ettevõtte kasumi arvelt.”

Linnu asemel taas siga

Nõo Lihatööstuse nõukogu esimees Simmo Kruustük tõi välja, et aastaga on enim kallinenud veise- ja linnuliha, broileri rinnafilee koguni sada protsenti. „Kui vahepeal eelistas tarbija järjest rohkem linnu­liha, siis äärmuslik hinnatõus kallutab taas sealiha valima,” nimetas ta.

Lihatoodete valmistajad näevad, et vähenenud on Horeca ehk söögikohtadele toodete müük, sest inimesed enam nii palju väljas söömas ei käi ja välisturistid pelgavad meie idapiiri taga toimuva pärast siia reisida.

Tagasi üles