E, 3.10.2022

Toidutootjad tutvustavad end Läti klientidele

maaelu.postimees.ee
Toidutootjad tutvustavad end Läti klientidele
Facebook Messenger LinkedIn Twitter
Comments
Fotol paremalt: Karmen Laus (Eesti saatkonna Lätis asejuht), Lisli Pak (Kadarbiku OÜ ostujuht), Signe Millere (Eesti saatkonna Lätis äri- ja investeeringute nõunik), Merle Rätsep (BioCC OÜ teadur), Gunnar Siiner (Saaremaa Lihatööstus OÜ müügidirektor, Eerik Marmei (Eesti suursaadik Lätis), Natalja Ivanova ja Nelly Vahtramaa (Remedyway OÜ), Kaie Laaneväli-Vinokurov (EPKK).
Fotol paremalt: Karmen Laus (Eesti saatkonna Lätis asejuht), Lisli Pak (Kadarbiku OÜ ostujuht), Signe Millere (Eesti saatkonna Lätis äri- ja investeeringute nõunik), Merle Rätsep (BioCC OÜ teadur), Gunnar Siiner (Saaremaa Lihatööstus OÜ müügidirektor, Eerik Marmei (Eesti suursaadik Lätis), Natalja Ivanova ja Nelly Vahtramaa (Remedyway OÜ), Kaie Laaneväli-Vinokurov (EPKK). Foto: EPKK

Neljapäeval avati kolm päeva kestev Baltimaade suurim toidumess Riga Food 2022, mis toimub juba 27. korda. Sel korral on uusi koostööpartnereid otsimas neli Eesti toidutootjat. 

Eesti Põllumajandus-Kaubanduskoja juhatuse liige Meeli Lindsaar ütles, et Lätis toidumessil osalemine on Eesti ettevõtete jaoks oluline võimalus oma müügikanaleid avardada. Lindsaar rõhutas, et lähiturud on Eestile olulised, kuna tarbijaeelistused on meiega sarnased. Samuti on turumuutustele võimalik kiiremini reageerida.

Tänavu tutvustavad oma tooteid messil Saaremaa Lihatööstus OÜ, Kadarbiku Köögivili OÜ, Remedyway OÜ ja BioCC OÜ.

Messil esindatud Saaremaa Lihastööstuse müügidirektori Gunnar Siineri sõnul on Läti hea eksportturg nii oma asukoha kui tarbijate sarnaste maitse-eelistuste poolest. Lisaks sellele, et messil osalemine aitab leida potentsiaalseid kliente ja edasimüüjaid, on see ka hea koht leida koostööpartnereid sisendite hankimiseks.

Kadarbiku Köögivili OÜ-l on pikk kogemus Riia toidumessil osaleda ja nende tooteid võib leida kohalike jaekettide riiulitelt. Ostujuhi Lisli Paki sõnul on mess heaks kohaks, et tutvustada uusi tooteid. Sel aastal on neil sortimenti lisatud värskelt pressitud mahlad, mille tootmisel kasutatakse eksootilisemaid vilju nagu avokaado ja mango.

Remedyway OÜ (bränd Täkumetsa) müügijuhi Nelly Vahtramaa ütles, et messil osalemine aitab sõlmida kokkuleppeid edasimüüjatega. Tänased tarbimistrendid on muutunud ning Vahtramaa hinnangul võtab Läti tarbija Täkumetsa tooted lihtsamini omaks.

Tänased tarbimistrendid on muutunud ning Vahtramaa hinnangul võtab Läti tarbija Täkumetsa tooted lihtsamini omaks.

Esimest korda osaleb toidumessil Tartu biokompetentsikeskus BioCC OÜ, kelle tootevalikus on toidulisandid ja probiootikumid. Nende teaduri Merle Rätsepa sõnul on oluline, et toote tervislikkuse väitel oleks teaduslik tõendus ja seda tuleb kommunikeerida ka tarbijatele.

„Kuna BioCC tooted on välja töötatud teadus- ja arendustöö tulemusena, aitab messil osalemine tarbijate teadlikkust tõsta ning oma tooteid tutvustada,“ kinnitas Rätsep.

„Väheoluline pole ka see, et Põllumajandus-Kaubanduskoja korraldatud ühisstendiga messil osalemine aitab ettevõtetel hoida kokku nii aega kui kulusid. Messimelus jääb suur ja esinduslik stend paremini silma ja meelde,“ lisas Meeli Lindsaar.

Läti rolli ekspordipartnerina ei saa kuidagi alahinnata, Läti on suuruselt teine ekspordipartner Soome kõrval.

„Läti rolli ekspordipartnerina ei saa kuidagi alahinnata, Läti on suuruselt teine ekspordipartner Soome kõrval. Põllumajandussaaduste ja toidukaupade TOP 10 sihtriigi seas on samuti Läti teisel kohal,“ toonitas Lindsaar. „Kõige enam eksporditakse Lätti piima ja piimatooteid, alkohoolseid ja mittealkohoolseid tooteid ning liha ja lihatooteid,“ lisas ta.

  • Lätti eksporditud kaupade väärtus oli 2021. aastal 1,82 miljardit eurot ja Lätist imporditud kaupade väärtus oli 1,79 miljardit eurot, mille tõttu oli kaubavahetuse ülejääk 33,2 miljonit eurot.

 „Julgustan kõiki toidutootjaid osalema messidel, sest see võimaldab ettevõtjatel tutvustada oma tooteid ning hankida uusi ärikontakte ekspordi edendamiseks, kohtuda seniste koostööpartneritega ja samas hoida end kursis tootearenduse uute suundadega,“ rääkis Lindsaar. „Kuigi me müüme oma tooteid Lätti edukalt, on messidel osalemine märgilise tähtsusega ja aitab tugevdada ettevõtete sõnumit.“

8.-10. septembril Riias Kipsala messikeskuses toimuval messil on kavas lisaks väljapanekutele rohkesti erinevaid toidutööstusi puudutavaid võistlusi ja esitlusi, mis toovad välja toidutööstuste arengut ja innovatsiooni. Messil osalevad 400 ettevõtjat 25 riigist.

Messi avapäeval külastas Eesti toidutootjaid ka Eesti suursaadik Lätis Eerik Marmei koos saatkonna asejuhi Karmen Lausi ja äri- ja investeeringute nõuniku Signe Millerega. Signe Millere sõnul on hea meel näha, et Eesti ettevõtted osalevad aktiivselt messil ning laienevad Läti turule. Ta lisas, et Eesti saatkond on valmis aitama nii kontaktide loomisel kui nõuga turule sisenemisel.

Uueks aastaks oodatakse avaldusi

Põllumajandus-Kaubanduskojal on üle kahekümne aastane kogemus ettevõtete ühisstendide korraldamisel nii rahvusvahelistel kui kodumaistel põllumajandus- ja toidumessidel. Messil osalemise kulude vähendamiseks taotleb EPKK igal aastal PRIA-lt turuarendustoetust. Käesoleval aastal viib EPKK Eesti toidutootjad Riia toidumessile ning SIAL toidumessile Prantsusmaal.

EPKK ootab toidutootjate sooviavaldusi 2023. aastal toimuvatel toidumessidel osalemiseks hiljemalt 14. detsembriks 2022 e-mailile kaie@epkk.ee ning lisainformatsiooni messidel osalemise kohta saab ka helistades Kaie Laaneväli-Vinokurov tel 53730600.

Märksõnad
Tagasi üles