Päevatoimetaja:
Kadri Suurmägi

Välismessid aitavad Aasia ja Araabia turule pandeemia kiuste

Copy
Kuigi Siidrikoja esindajad ise messile Foodex Japan minna ei saanud, tutvustasid nende Kodase kaubamärki kandvaid tooteid kohalikud esindajad. Foodex Japan on Aasia üks suuremaid messe ja seal osalemine võib lisaks Jaapani partnerite leidmisele avada uksi teistele Aasia turgudele.
Kuigi Siidrikoja esindajad ise messile Foodex Japan minna ei saanud, tutvustasid nende Kodase kaubamärki kandvaid tooteid kohalikud esindajad. Foodex Japan on Aasia üks suuremaid messe ja seal osalemine võib lisaks Jaapani partnerite leidmisele avada uksi teistele Aasia turgudele. Foto: EAS

Koroonapandeemia pani kaks aastat tagasi nii korraldajad kui ettevõtted tõsiselt pead murdma, kuidas plaanitud välismessid siiski toimuda saaksid. Pandeemia kiuste on sõlmitud kokkuleppeid, millega Eesti käsitöösiider jõuab Hiina, külmkuivatatud marjatooted ja käsitööna valmivad šokolaadililled Saudi Araabiasse.

EASi ja KredExi ühendasutuse messitiimi juhi Kätrin Aasa sõnul pidi EAS 2020. aastal viima ettevõtted Eesti ühisstendiga 21 messile, kuid füüsiliselt toimus neist ainult viis. Mitmed messikorraldajad reageerisid kiiresti ning seitse messi toimus virtuaalselt. Mullu toimusid rohkem kui pooled messidest ja kuus peeti virtuaalselt.

Pandeemia tõttu tuli otsida lahendusi just toidu- ja joogisektori messide jaoks, mida on keeruline virtuaalselt korraldada, sest huvilised sooviksid tooteid ju proovida. Nii osalesidki meie ettevõtted Aasia messidel n-ö kaugjuhtimise teel. „Eestist keegi kohale ei sõitnud, vaid kõigil ettevõtetel olid oma kohalikud koostööpartnerid, kes neid messil esindasid,” selgitas ta.

Esindaja tugi

Ka Põlvamaal tegutsev Siidrikoda OÜ palkas endale esindajad, kui osaleti SIAL China 2021 ja Foodex Japan 2022 messidel, et ühisstendi toel otsida ekspordivõimalusi oma brändi Kodas käsitöösiidritele, puuviljavahuveinidele ja teistele toodetele ka Aasia turul. Ekspordijuht Ingrid Grünvald meenutas, et kui esialgu loodeti möödunud aastal Shanghais toimunud messile ise kohale minna, tuli siiski varuplaan käiku lasta ja leida kohalikud esindajad. „Jõudsime meile sobiva firmani, kes oli juba varem ühte Eesti ettevõtet SIAL Shanghai messil esindanud. Seega esindajate koolitamine läks selle võrra lihtsamalt. Jäi rohkem aega toodete ja ettevõtte detailsemaks tutvustamiseks ning pidi vähem keskenduma messi üldise müügitöö koolitusele.”

Hiina messil sai selgeks, et klassikaline käsitöösiider ei ole Aasia turul veel väga tuntud, kuid selle tarbimine muutub aina populaarsemaks.

Tagasi üles