Päevatoimetaja:
Kadri Suurmägi

Selgusid Eesti esimese lihahäkatoni viis finalisti

Copy
Šašlõkk on meile juba tuttav lihatoode, nüüd tuleb põnevusega oodata, mis ideed häkatoni finalistidel varuks on.
Šašlõkk on meile juba tuttav lihatoode, nüüd tuleb põnevusega oodata, mis ideed häkatoni finalistidel varuks on. Foto: Dmitri Kotjuh

Eelmisel nädalal selgusid Eesti esimese lihahäkatoni viis finalisti, kes oma uudsete lihatoodete ideedega nüüd tõsisemalt tööle asuvad.

Nõo Lihatööstus ja Eesti Maaülikool käivitasid selle aasta alguses ühise lihahäkatoni. Nõo Lihatööstuse müügi- ja turundusspetsialist Arthur Taavet selgitas, et tavaliselt tehakse häkatone selleks, et kasvatada noorte huvi iduettevõtete vastu, aga ka lihasektor on väga hädas noorte pealekasvuga. „Häkaton on koht, kus nad saavad oma ideid katsetada ja näha, kas see meeldib neile,” selgitas Taavet, kuidas lihahäkatoniga püütakse noorte huvi kasvatada.

Ideid esitati 37, mis ületas korraldajate ootusi. Esitajate hulgas oli kokkasid, kodukokkasid, õpilasi keskkoolidest, kutsekoolidest, ülikoolidest, aga ka mõned tiimid mitte toiduga tegelevatest ettevõtetest. „Ideed olid sisukad ja üllatusime, kui väga inimesed aktiveerusid,” rääkis Taavet. Nii oli žüriil keeruline viit parimat välja valida.

Nii mõnegi retsepti lugemisel tabas žüriid vau-efekt, kus mõtlesime, et seda tahaks küll päriselus proovida.

Nõo Lihatööstuse nõukogu esimehe ja liha­häkatoni žürii liikme Simmo Kruustüki sõnul oli konkurents tihe, ent viie finalisti loovideed eristusid teistest originaalsuse ja särtsakuse poolest, olles samal ajal põhjalikult läbi mõeldud. „Nii mõnegi retsepti lugemisel tabas žüriid vau-efekt, kus mõtlesime, et seda tahaks küll päriselus proovida. Õnneks varsti see võimalus tekib,” lisas Kruustük.

Lihahäkatoni viis finaali jõudnud tiimi on Viilutaja (Bruno Lillemets), Tulevikuparandajad (Kirke Triin Lembinen, Mileena Turunin), Katriin II (Kat­riin-Loviis Viltsin, Martin Pent, Mihkel Tammaru), Noa (Karin Veskioja), Lihamägi (Martin Suurkaev, Iris Kuhi).

  • Edasi hakkavad finalistid koos mentorite abiga uut lihatoodet arendama. See kestab 25. märtsini.
  • Kolmas etapp ehk lõpptoodete esitlemine ja parimate valimine toimub 31. märtsil.
  • Võidumeeskond, kes lansseerib eduka toote hiljemalt 2022. aasta lõpuks, pälvib 5000eurose preemia. 
Tagasi üles