Elektriarved sunnivad väiketootjaid koondama

Tiit Efert
Copy
BabyCooli asutajad Kaia Sink (vasakul) ja Annika Vestel
BabyCooli asutajad Kaia Sink (vasakul) ja Annika Vestel Foto: Tiit Efert

Saaremaal BabyCooli kaubamärgi all külmutatud lastetoitu tootva ettevõtte juhatuse liige Kaia Sink tunnistas, et elektriarve oli kaks ja pool korda suurem kui varem. Kuna aga ettevõtte põhitoode on külmutatud beebitoit, moodustab elekter püsikuludest suure osa ja seetõttu pidi üks töötaja saama koondamisteate.

Samuti loobuti uue seadme ostust, mis oleks võimaldanud luua uut tootesarja. „Nende toodete valmistamine oleks veelgi energiamahukam olnud,” lausus Sink.

Et energiakuludega toime tulla, on ettevõte loonud oma päikesepaneelipargi. „Detsembris oli sellest vähese valguse ja lume tõttu vähe kasu, aga veebruarist ja märtsist on see abiks ikka,” ütles Sink. Tema sõnul ei saa ettevõte valida, millal seadmeid kasutada. „Sügavkülmakamber on pidevalt sees.” Tema hinnangul on tänapäeval toiduainetööstuses kasutatavad seadmed efektiivsed ja siit mingit kokkuhoidu leida ei saa.

Kõige energianõudlikum periood on ettevõtte jaoks õnneks siiski suvi ja sügis, kui saadused, millest beebitoite valmistatakse, hakkavad valmima. Need suunatakse kõigepealt jahekambrisse, aga õnneks töötavad ka päikesepatareid just sel ajal täie võimsusega ning elektrit jääb ülegi, see müüakse võrku. Enne seda aega on ettevõttes ka kollektiivpuhkus ning siis kulub energiat vähe.

Sink tunnistas, et tänavu aasta alguses tõstis ettevõte esimest korda tegutsemise ajaloos toodete hindu.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles