Vabatahtlik toidupolitseinik kasvatab teadlikumat tarbijat

Copy
Marge Tava hobist sõpradele toiduinfot jagada on loetud kuudega kasvanud välja täiskohaga tasustamata töö.
Marge Tava hobist sõpradele toiduinfot jagada on loetud kuudega kasvanud välja täiskohaga tasustamata töö. Foto: Maksim Toome

Pasteet tundub üsna turvaline ja tervislik valik oma toidulauale, ent käsitööpasteediks nimetatud tootest võib leida nelja säilitusainet, millest kolm on tõestatud tervisele kahjuliku mõjuga. Just sellistele „pisiasjadele” pöörab tähelepanu maist alguse saanud fuudish_est Instagrami ja Facebooki leht, mis on lühikese aja jooksul võitnud paljude eestlaste südamed. Praeguseks jälgib leheküljel jagatavat infot toiduainete kohta üle kümne tuhande eestimaalase.

Fuudishi lehe taga seisab viisteist aastat naistele suunatud meediakanali Buduaar eesotsas olnud Marge Tava. „Kuna aprillis sai läbi Buduaari müügi üleandmisperiood, tekkis mul võimalus aeg maha võtta ja huvipakkuvamatele teemadele keskenduda,” rääkis Tava. Kui esialgu jagas ta toiduinfot sotsiaalmeedias sõpradele, siis alates maikuust peab ta ka ülipopulaarset Instagrami lehte fuudish_est.

Tava annab seal hinnanguid toidupoes saadaval olevatele toodetele. Kui toode on tervislik ja kasulik, saab ta rohelise hinnangu ehk märgi Go Foodish, rohkelt e-aineid sisaldavad tooted märgitakse ära punase embleemiga, kus kirjas No Foodish. Keskpärased tooted tituleeritakse So-So Foodish ehk kollase märgiga. Tegemist on tänuväärt infoga just neile, kes ise poes pakenditel olevasse infosse ei süüvi, ent soovivad siiski teha paremaid, teadlikumaid ja tervislikumaid valikuid.

Vähene teadlikkus kannustas tegudele

Fuudishi meeskond, kuhu peale Tava kuulub ka Inglismaal toitumisteadust õppinud ja praktiseerinud toitumisnõustaja Marianne Grechko, vaatab toitu tarbija pilguga. „Me ei pea kõigest lõpuni aru saama, aga toit peab olema läbipaistev ning toiduga seotud seadused peavad olema eelkõige tarbija-, mitte tootjasõbralikud,” selgitas Tava. Tema sõnul peab inimestel olema võimalus oma toidust kasvõi lihtsustatud kujul aru saada ja teha teadlikumaid valikuid.

Avalikult kannustas teda asjaga tegelema tõdemus, et nii vähesed inimesed tutvusringkonnas saavad aru sellest, mis on pakendile kirjutatud ning millest poetoit tehtud on. „Suurem osa inimesi loeb vaid pakendi esiküljel kõlavaid lubadusi, mis on tihti ka ainus hea osa selle toote juures. Kõik muu, mida toote kohta esile tuua ei soovita, on väikeses ja keerulises kirjas koostisosade all,” kinnitas ta.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles