Leedu insenerid töötasid välja heitgaasivaba traktori (3)

maaelu.postimees.ee
Copy
AUGA Group’i tegevjuht Kęstutis Juščiu uue hübriidtraktoriga.
AUGA Group’i tegevjuht Kęstutis Juščiu uue hübriidtraktoriga. Foto: VYTAUTE STANKEVICIENE shoop.lt

Täna tutvustas Euroopa suurim mahetootja AUGA Group maailma esimest hübriidsel biometaanil põhinevat elektrilist traktorit AUGA M1. Kui seni on biometaani traktorid vastu pidanud ainult mõned tunnid, siis Leedu inseneride välja töötatud traktori kohta lubatakse, et sellega saab põllul tööd teha terve päeva.

Teadlaste hinnangul põhjustab põllumajandusvaldkond ligi veerandi maailma CO2-heitgaasidest, mis pärinevad just erinevate fossiilkütuste kasutamisest, ning on suures mahus ülemaailmse kasvuhooneefekti tekitajaks.

«Kolm aastat tagasi arvutasime välja esmakordselt oma emissiooni suuruse ning avastasime, et kuni 30 protsenti selle kogumahust pärineb just fossiilkütuste kasutamisest. Sellisele suurele protsendile pole aga keegi tähelepanu pööranud. Seetõttu otsutasimegi hakata arendama tehnoloogiat, mis lubaks meil luua uusi kestlikke norme põllumajanduses ning vähendada märgatavalt reostusmahtu. Esimene tulemus selle missiooni suunas ongi meie biometaaniline ja elektriline traktor,» selgitas AUGA Group’i tegevjuht Kęstutis Juščiu.

Biometaani valik alternatiivseks kütuseks fossiilsele polnud pelgalt juhus, sest tegu on taastuvate energiaallikate hulgas ühe kõige rohelisemaga. Kariloomade väljaheidetest kogutud ja biometaaniks muudetud metaan seob tootmisprotsessi käigus energiaühiku kohta rohkem emissioone kui eraldab.

Lahenduse leidsid Leedu insenerid

Käesoleva ajani pole säästlikul kütusel töötavad traktorid rahuldanud professionaalseid põllumajandusnõudeid. Juščiusi sõnul on hübriidtraktor AUGA M1 ainulaadne selle poolest, et on ületanud kaks takistust, mida maailma suurimad ettevõtted seni pole suutnud.

«Meie insenerid on leidnud viisi, kuidas traktoriga saab tööd teha terve päeva. Seni on biometaani traktorid vastu pidanud ainult mõned tunnid. Põllumeestele on vaja, et nende masinad töötaks kaksteist või enamgi tundi järjest. AUGA Group on lahendanud selle probleemi,» räägib ettevõtte tegevjuht.

AUGA M1 rakendab hübriidset biometaani-elektri tankimissüsteemi: traktori töö käigus toodab biometaanil töötav sisepõlemismootor energiat ning suunab selle siis elektrimootorisse, mille jõul masina rattad edasi liiguvad.

AUGA M1 disain võimaldab traktorile mahutada suuremaid biometaani gaasisilindreid. Sel ajal, kui traktor töötab tavalistes tingimustes, ei kulu palju kütust ja traktori toodetud lisaenergia kogutakse patareidesse ning nii ei teki väiksema koormusega tööde puhul energiaraiskamist. Toodetud lisaenergiat saab kasutada siis, kui seda vaja läheb. Selline lahendus võimaldabki kasutada traktorit kaksteist tundi järjest.

Biometaani jõul töötavaid traktoreid on põllumajanduses kasutatud vähe, kuna neile mõeldud tankimisjaamu ei jätku. AUGA Group on leidnud ka sellele probleemile lahenduse, pakkudes mugavat gaasipadrunite vahetamisvõimalust.

Esitlust on võimalik ka järelvaadata.

Kommentaarid (3)
Copy
Tagasi üles