Päevatoimetaja:
Kadri Suurmägi

Tootjad valmistaks suhkruvaeseid tooteid, aga enamus tarbijaist ei osta neid

Copy
Toiduliidu juht Sirje Potisepp tõdes, et suhkrusisalduse oluline vähendamine kõikides toodetes ei ole võimalik ostjate eelistuste tõttu.
Toiduliidu juht Sirje Potisepp tõdes, et suhkrusisalduse oluline vähendamine kõikides toodetes ei ole võimalik ostjate eelistuste tõttu. Foto: Liina Notta

Üle poole Eesti toidutootjatest on viimasel aastal vähendanud toodete suhkrusisaldust 10 ja enam protsenti ning valmis suhkurvaesema toidulaua pakkumiseks ka lähiaastatel, võtab kokku Toiduliidu värske analüüs. Samal ajal näitab magusatarbimise uuring, et suur enamus ei ole valmis suhkrusisaldusega toodetest loobuma.

„Eesti toidutööstused on lisatud suhkru sisaldust juba viimasel kuuel-seitsmel aastal tõhusalt vähendatud, enim piimatoodete ja karastusjookide kategoorias,“ lausus Toiduliidu juht Sirje Potisepp. „Hüppeline või nullilähedane suhkrusisalduse vähendamine kõikides toodetes ei ole võimalik ei inimeste tervisliku toitumise ega tarbijate tänaste eelistuste tõttu.“

Suhkruvähendamise osakaalu tase jääb viimasel aastal sõltuvalt tootekategooriatest paarist protsendist kuni sajani ehk turule on toodud ka täiesti suhkuruvabu tooteid: alates klassikalisest limonaadist kuni kohupiimakreemideni.

Turu-uuringute AS poolt läbi viidud magusatarbimise uuringu tulemused näitavad, et iganädalaselt tarbivad Eesti inimesed enim ehk 62 protsenti vastanutest magusaid piimatooteid - jogurteid, kohupiimakreeme, kohukesi. Kommide ja šokolaadidega maiustab iganädalaselt pool ehk 54 protsenti elanikkonnast. Uuringust nähtub, et üldjoontes jääb magusatarbimine samaks ka edaspidi, kõige enam tahetakse piirata šokolaadide, kondiitritoodete, pagaritoodete ja magusate snäkkide söömist.

Eesti tarbija eelistab toidukaupu peamiselt kvaliteedi, soodsa hinna ja harjumuspärase maitse järgi ning alles seejärel on oluline koostisosade naturaalsus, uus maitseelamus ning vähene suhkrusisaldus, selgub Turu-uuringute magusatarbimise uuringust. „Veelahe tootjate sammudest

suhkruvaba toodete pakkumise ja tarbijate ootuste vahel on endiselt suur ning tööd vajab laiemalt teadlikkuse tõstmine tervislikust toitumisest,“ märkis Potisepp.

Tervise Arengu Instituudi eksperdi Hanna Alajõe sõnul aitab lisatud

suhkrute vähendamine lihtsustada tervislike valikute tegemist.

„Rääkides toote koostise parandamisest, on eesmärgiks mitte

looduslikult tootes esinevate suhkrute, vaid just lisatud suhkrute

sisalduse vähendamine,“ ütles Alajõe ning lisas, et oluline on

tervislikud eluviisid tervikuna ning kindlasti pole eesmärk survestada

tootjaid suhkru asemel kasutama kunstlikke magusaineid, vaid vähendada

lisatud suhkrute kogust.

Tagasi üles