Koomiline on, et EHS lootis tõestada, nagu poleks tori tõus kaht eristatavat alampopulatsiooni, aga sai tulemuse, et pole tõesti, sest TB ei peakski tõugu kuuluma. See on nii muidugi vaid geneetiliselt, sest ELi reeglid lubavad hobuste aretuses puhtatõuliseks lugeda ka geneetilisi ristandeid, kui see on sätestatud ristandaretusprogrammis. Peaaegu kõigis sporthobuste tõugudes ongi see nii. See pole aga enam puhasaretus, nagu see ohustatud tõu säilitamiseks vajalik on.
Kui geneetilist erilisust ja ühtsust tõestada ei õnnestunud, tuletati meelde kultuurilist aspekti. Tori tõug olevat tähtis kultuuripärand ja rahvuslik uhkus. Tõsi, et Euroopa Liit on jätnud riikidele vabad käed otsustada, mida nad kaitsevad. Tšehhis on kladrubi hobune kuulutatud rahvuslikuks kultuuripärandiks. See on üks maailma vanimaid hobusetõuge ja üks geneetiliselt puhtamaid. Just geneetiline puhtus on kladrubi tõu uhkus ja seda säilitatakse suletud tõuraamatuga. Aretuslikult on tegemist hea näitega nn tagasiaretusest, kasutades vaid vana genofondi jäänuseid.
Tagasiaretusega on taasloodud ka kogu tänapäeva suur Poola konikute populatsioon. Mõlemal juhul on pärast soovitud vana tõu taastumist tõuraamat suletud. Näiteid on veel, aga mitte kuskil ei ole käinud tõu säilitamine sellele konkurentsivõimelisemate omaduste andmisega ristamiste teel, nagu tori tõus tehakse. See pole enam säilitamine, vaid populatsiooni aretuse jätkamine uute omadustega tõu loomiseks vana nime all.
Seda tehakse mujalgi, aga mitte ohustatud tõu võltsi sildi all. Vastupidi, isegi küllaltki väikestes tõugudes toetatakse ainult puhta genofondiga vähemust. Näiteks Tšehhis olid 2005.a. kogu populatsiooni ja ohustatud tõu otsetoetuse saajate proportsioonid sellised: hutsuuli hobune 400/47, sileesia noori hobune 466/56, kladrubi hobune 1300/84. Ja seda pole ma veel kuskil leidnud, et toetusi jagatakse ka mujale kui aktiivsele aretuspopulatsioonile, s.t. ruunadele ja ahtratele märadele, nagu seda Eestis tehakse. Nagu näeme, lähtutakse ka kultuuripärandi valimisel populatsiooni geneetilisest erakordsusest ja tõu kohast maailma kultuuris.