Veesõidukite nõudlus on enneolematult suur

Copy
Eestimaalased teevad hoogsalt väikelaevajuhi lube ja veesõidukite müüjatel on lisaks püsikundedele väga palju uusi kliente.
Eestimaalased teevad hoogsalt väikelaevajuhi lube ja veesõidukite müüjatel on lisaks püsikundedele väga palju uusi kliente. Foto: Jmk Marine

Suvi ja veesõiduhooaeg koguvad tuure. Paljud tahavad omada paati või kaatrit, et sellega kala- või lõbusõiduvetele minna. Maa Elu uuris, kas sihtida uut või kasutatud alust, mis see kõik maksab ja kui suur on ülalpidamiskulu.

„Teoreetiliselt saab ju kolm lauda kokku lüüa ja öelda, et mul on paat. Ehituspoodideski müüakse täispuhutavaid aeru­paate, millega saab mitu meest kalda ääres kala püüda, aga arvele neid võtta ei saa ja pigem on need ikkagi mänguasjad või paremal juhul vee­spordivahendid. Tuleb arvestada, et laevatatavale veele nendega minna ei tohi ja kasutusvõimalused on väga piiratud. Terminoloogiliselt pole väikepaati tegelikult olemaski. Arvestus algab väikelaevast, mille pikkus on vähemalt 2,5 meetrit, mida saab võtta arvele väikelaevaregistrisse, millel on keretähis ja sertifikaat. Need võivad samuti täispuhutavad olla, aga ametlikult on need juba väikelaevad,” selgitas osaühingu Baltic Cruisers juht Olle Uussaar.

„Eelmisel aastal hakkas veesõidukite nõudlus tõusma, aga et see kasvab hüppeliselt sellelgi aastal, ei osanud oodata. Väikelaevu valmistatakse tellimise alusel. Detsembrist veebruarini telliti meie kaudu sama palju väikelaevu kui terve eelmise aasta jooksul kokku,” avaldas JMK Marine juhataja Kalle Kütt.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles