Metsaplatvorm muudab kauplemise säästlikumaks

Silja Joon
Copy
„On ju päevselge, et oskuslikult planeeritud logistika aitab kulusid kokku hoida. See tööriist aitab ressurssi säästa,” selgitas Woodspot.co platvormi looja ja arendaja Risto Vaher.
„On ju päevselge, et oskuslikult planeeritud logistika aitab kulusid kokku hoida. See tööriist aitab ressurssi säästa,” selgitas Woodspot.co platvormi looja ja arendaja Risto Vaher. Foto: Silja Joon

Tallinna Tehnikaülikooli magistrant, 22aastane pärnakas Risto Vaher on loonud internetikeskkonna Woodspot, mis muudab kodumaise puidusektori läbipaistvamaks ning võimaldab ettevõtetel hoida kokku transpordikulutuste arvelt.

Woodspot on internetis puidusektori tooraine ostu- ja müügiinfo jaoks loodud keskkond. Metsamaterjalide turul tegutsejad on metsamaterjali ostvad ettevõtted – näiteks saeveskid, küttepuude tootjad, paberipuidu kokkuostjad jne. Teisest küljest on sel turul ka tarnijad, kes metsa majandavad – need on kas metsaomanikud või ettevõtted.

Metsaomanikud saavad hindu võrrelda

Aastaid on toiminud see turg nii, et metsamaterjali ostjad saadavad umbes kord kuus ostuinfo, mis mõõtudes, missugust puitu ja millise hinnaga nad soovivad osta, e-kirja teel pikkade Exceli tabelitena metsamaterjalide tarnijatele.

Kui tarnija tahab metsa majandama hakata, viib ta end kõigepealt ostjate e-kirju vaadates kurssi, mis on mingi puidusortimendi hetkehinnad, ja arvutab transpordikulu, viimaks materjal sobivate ostjateni. „Siin ongi probleem. See ei ole normaalne, et info otsimine on nii ajamahukas. Metsaomanikul on metsamaterjal, mida soovib müüa, aga ta ei tea, kes on lähimad ostjad ja mis on nende ostuhinnad,” selgitas Risto Vaher. Metsamaterjaliturg tähendab regionaalset kauplemist – materjalile tuleb leida parima transpordikulu ja müügihinna suhtega ostja. Praegu vaadatakse pelgalt müügihinda.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles