Kuigi koroonaviirus hiilis mitu kuud meile vähehaaval lähemale, ei olnud keegi valmis, kui 12. märtsil riik lukku pandi. Lõppes igasugune inimeste liikumine, sealhulgas restoranis käimine, mis omakorda tähendas teenistuse kadumist paljudele väiketootjatele, kes senimaani peamiselt Horeca (hotellid, restoranid, catering) sektorit varustanud. Tuli kärmelt asuda varuplaani kallale ja nii hakkas väiketootjate e-poode tulema nagu seeni pärast vihma.
Erakordne aasta ⟩ E-poode tuli nagu seeni pärast vihma
Üks, kellel esmaspäeva õhtul tuli mõte ja kolmapäevaks oli e-pood olemas, oli Viinamärdi talu Lõuna-Eestis. Talu perenaine Annemari Polikarpus ütles, et nende veebipood võeti kevadel kenasti vastu ja müük oli aktiivne.
„Maikuus jäi vaikseks ja suveks panime ise poe kinni, sest nädalas tuli vaid paar tellimust ja oli vaja teisi töid teha,” rääkis naine. Oktoobris tehti pood uuesti lahti, kuid müük ei ole saavutanud kevadist taset. Aga ei tea, mis nüüd saama hakkab,” mõtiskles Polikarpus. On väga selgelt näha, kuidas inimesed on eestimaist eelistama hakanud.
Kuna kiiresti riknevaid toidukaupasid pakiautomaadiga saata ei saa, veavad tootjad ise ka oma kauba laiali.
Kuna kiiresti riknevaid toidukaupasid pakiautomaadiga saata ei saa, veavad tootjad ise ka oma kauba laiali. Nii saab Viinamärdi tooteid tellida vaid Tartumaal. Ka Pajumäe talu avas kriisi alguses e-poe ning viib kauba koju oma suuremate liikumistrasside läheduses. Nopri talugi lõi kojukande teenuse, mis hõlmab seitset maakonda.
Ent paljude tootjate kaup liigub pakiautomaatide kaudu: jahud, õlid, hoidised, mesi, mahlad, rääkimata kohalikest käsitöötoodetest.