Eesti ettevõtted osalevad koroona kiuste Riia toidumessil

Riia toidumess tähistab tänavu 25. aastapäeva, messil on avatud ka Jaapani paviljon, grillpark ja valitakse messi parim leib, piimatoode ning mesi, samuti toimuvad erinevad võistlused. Eesti 49-ruutmeetrise ühisstendi kujundas disainer Marju Liigand, ehitas Bruster OÜ.

FOTO: Eesti Põllumajandus-Kaubanduskoda

9. - 12. septembrini osaleb viis Eesti toidutootjat Eesti Põllumajandus-Kaubanduskoja ühiststendil Riias toimuval toidumessil RigaFood 2020. Läti on Eesti toiduettevõtete jaoks tähtsuselt teine eksporditurg.

“RigaFood on sellel sügisel üks väheseid välisriikides toimuvaid toidumesse, millel Eesti ettevõtted saavad osaleda. Ülemaailmse koroona pandeemia tõttu on paljud rahvusvahelised sündmused ja messid ära jäetud, mis muudab ekspordi arendamise oluliselt keerukamaks," ütles põllumajandus-kaubanduskoja messide projektijuht Evi Randpere.

Tänavu ei toimu näiteks Euroopa suurimaid toidumesse SIAL Pariisis või Põhjamaade suurim mahemess Nordic Organic, ka järgmise aasta alguses toimuma pidanud suursündmus Grüne Woche on aasta võrra edasi lükatud.

Randpere sõnul on COVID-19 pandeemia tõttu Riia toidumessi eksponentide arv kahanenud aastaga 700-lt 450-le, kuid messist võtavad osa siiski 25 riigi eksponendid. "Loodetavasti on messil osalemine vaatamata keerulistele oludele meie ettevõtjate jaoks edukas,“ ütles ta.

Eestist tutvustavad Riias oma tooteid Kadarbiku Köögivili OÜ, Rõngu Pagar OÜ, Rõngu Mahl AS, Chaga OÜ ja Punch Drinks OÜ.

Kadarbiku Köögivili OÜ ekspordib oma tooteid Lätti alates 2006. aastast. Ettevõtte mahlade müügist moodustab Läti turg 30%. "Covid-19 mõjutas ka Kadarbiku Köögivilja Läti turu müüginumbreid oluliselt. Nüüd ongi põhirõhk Läti turuosa taastamisel,“ rääkis Kadarbiku Köögivilja projektijuht Lisli Pak. 

Rõngu Mahl AS alustas oma toodete ekspordiga Lätti 2016. aastal. "Tänavu on Rõngu Mahla väga edukaks ekspordiartikliks kujunenud kolmeliitrises Pouch pakendis mahlad, nektarid ja mahlajoogid, mis säilivad toatemperatuuril avatuna kolm kuud,“ tutvustas Rõngu Mahla turundusjuht Marek Rohtmets.

Esimest korda osaleb tänavu Riia messil Chaga OÜ, kes praegu küll oma tooteid veel Lätti ei ekspordi, kuid sealse partnerettevõtte Bioteka abil loodetakse eksport lähiajal käima saada.

Läti turule minekut valmistab messil ette ka Tartumaa innovatiivne ja kohalikku toorainet kasutav ettevõte Rõngu Pagar OÜ.

Samuti on messi uus eksponent Punch Drinks OÜ. “Me veel ei ekspordi Lätti märkimisväärses osas oma tooteid, kuid suhtleme aktiivselt võimalike edasimüüjatega ja plaanime tänavu ka eksporti alustada,“ oli ettevõtte turundusjuht Taavo Velt lootusrikas.

2019. aastal oli Eestist Lätti eksporditavate kaupade väärtus kõikides majandusharudes kokku 1,31 miljardit eurot, mis tegi riigist Eesti kolmanda kaubanduspartneri.

Eesti päritolu põllumajandussaaduste- ja toidukaupade ekspordis oli Läti möödunud tähtsuselt teine turg, kuhu viidi ligi 179 miljoni euro väärtuses kaupu, mis moodustas 17% nende kaubagruppide koguekspordist.

Soome vastav näitaja oli 18% ning Lätile järgneva Leedu osakaal 11%. Kõige enam viidi Lätti jooke ja alkoholi, piima ja piimatooteid, liha ning lihast ja kalast valmistatud tooteid. Eesti piima ja piimatoodete ekspordis oli Läti osakaal mullu koguni 24.

Populaarne

Tagasi üles
Back