Populaarne toitumiskava kasvatas plahvatuslikult väiketootja tellimusi

Teele Üprus
, Maa Elu peatoimetaja
Copy
Kuna inimesed liiguvad järjest vähem ja kuigi Matsimoka enda poed jäävad kaubanduskeskustes avatuks, ei osata prognoosida, kui palju rahvast neisse käima jääb. Seetõttu on kiirelt tegutsetud e-võimaluste arendamisega.
Kuna inimesed liiguvad järjest vähem ja kuigi Matsimoka enda poed jäävad kaubanduskeskustes avatuks, ei osata prognoosida, kui palju rahvast neisse käima jääb. Seetõttu on kiirelt tegutsetud e-võimaluste arendamisega. Foto: Kristjan Teedema / Tartu Postimees

Lääne-Virumaa lihatoodete tootja Matsimoka võttis eesmärgi väljuda kriisist tugevamana kui enne. Praegune tootmismahu kasv toetab nende eesmärki. Vaid kaks nädalat tagasi alanud ühisrahastuskampaania ei edene aga loodetud mahus.

„See ongi praegu tagaplaanile jäänud, tähtis ikka, et olukord laheneks ja Eesti kriisist välja tuleks,” rääkis Matsimoka tegevjuht Jan Inno. Ettevõte ei jää aga riigi abi ootama, vaid püüab areneda ja ise hakkama saada.

Kui esmalt müüs Matsimoka oma lihatooteid peamiselt enda müügilettidelt, siis läinud aasta algul alustati ka jaekettidesse sisenemist. Nüüdseks moodustab ketimüük 40% kogu ettevõtte müügist. „Nüüd, kriisiajal, on toidupoodides kõikide toodete müük kasvanud ja enda poodides langenud. Püüame suurendada toodete hulka ja ka kaupluste hulka, ent see pole praegu väga lihtne,” sõnas Inno.

Samas on müük kogu aeg hoogu juurde saanud, viimase aja sündmuste raames on kasv oodatust suurem. Käesolevaks aastaks oli Matsimoka plaaninud 30% müügikasvu ning Inno usub, et hoolimata kõigest on see võimalik.

Esimesed kaks päeva läks väga hästi, Fundwise’ist öeldi korduvalt, et siit tuleb rekord

Näiteks ootamatu huvi Matsimoka pasteedi vastu. „Tellimused plahvatasid, me ei saanud aru, mis toimub, ent siis avastasime, et pasteet on Fitlapi toitumiskavas,” rääkis tegevjuht, kuidas vahel võivad asjad iseenesest juhtuda. Kohe-kohe on müüki tulemas järgmised nn Fitlapi tooted, väikese rasvasisaldusega viiner ja täissuitsuvorst.

Kuna inimesed liiguvad järjest vähem ja kuigi Matsimoka enda poed jäävad kaubanduskeskustes avatuks, ei osata prognoosida, kui palju rahvast neisse käima jääb. Seetõttu saavad Tallinna ja Tartu kliendid juba praegu tooteid osta keskkonna Tellitoit.ee kaudu. Lisaks avas ettevõte äsja e-poe ka Rakvere ja kodupiirkonna ehk Kadrina valla klientidele, kellele hakatakse kaupa ise kohale viima.

Rekordi asemel eriolukord

Kaks päeva enne eriolukorra väljakuulutamist alustas Matsimoka ühisrahastuskampaaniat Fundwise’i platvormis. Kogutud summa eest on plaanis ehitada salaamitootmiskompleks ja tootmispinda kolm korda suurendada. Miinimum­eesmärk 198 600 eurot, maksimum 1 191 650. Käesoleva nädala alguseks oli raha koos pisut üle 210 000 euro.

„Esimesed kaks päeva läks väga hästi, Fundwise’ist öeldi korduvalt, et siit tuleb rekord,» rääkis Jan Inno. Ent tuli hoopis eriolukord ja investeeringud jäid tilkuma. Tegevjuht on aga mõistev, sest arusaadavalt ei julge inimesed sellisel ebakindlal ajal investeerida.

Ettevõttel on plaanis kampaaniat 30 päeva võrra pikendada ja kui kriis mööda saab, siis ehk uuesti proovida.

Inno oli optimistlik, et kui nad näiteks 300 000 eurot kokku saavad, hakatakse võib-olla ehitamagi. Tuleb otsustada, kas salaamitootmiskompleks rajatakse rendipinnale või ehitatakse juurdeehitus valmis. „Selle raha eest saab juba midagi ära teha. Võib-olla mitte nii toredat, kui algul plaanis oli, aga mingi osa tootmisest saaks valmis ja hiljem saaks seda kõike täiendada,” oli Inno optimistlik.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles