iDeal kampaania

Kohaliku toidu märgistamine ajab tarbija pea sassi

Kodumaistest toodetest eelistab tarbija kindlasti piimatooteid.

FOTO: Peeter Kümmel / Sakala

Eesti inimesele meeldib kohalik toit küll väga, kuid paraku otsustab ikkagi rahakott – sageli pole raha kodumaise ja sageli tunduvalt kallima toidukraami ostmiseks. Sageli muudab oma valikute tegemise keerulisemaks ka kohaliku toidu erinev märgistamine.

Toiduliidu juht Sirje Potisepp kinnitas, et tõepoolest kasvab nende arv, kelle esimene valikukriteerium on toote hind.

„Tarbijad jaotuvad suures plaanis kolmeks: need, kes tarbivad oma soovi järgi tooteid ja kelle jaoks on hind vähem oluline argument; soodushindade jahtijad, kes pole truud konkreetsele tootjale või tarbijale, ning inimesed, kelle sissetulek ei võimaldagi osta muud kui kõige soodsamat toodet,” selgitas ta. „See on kurb, aga tõsi. Maksud ja regulatsioonid suruvad tootjaid vastu seina ja kergitavad toodete hinda. Nii aitavad otsustajad ise kaasa sellele, et Eesti inimene ei jaksa osta kodumaist toitu.”

Rimi ostujuht Margus Amor tõi samuti välja käärid tarbija eelistuste ja tegeliku ostukäitumise vahel. „Kindlasti on üks põhjus hind ehk tarbija jätkuvalt väike ostujõud,” ütles ta. „Pilti hägustavad ka erinevad kohalikkuse definitsioonid – toodetud Eestis, toodetud Eesti toorainest jne.”

Kindlasti eelistab tarbija Amori sõnul kohalikke piimatooteid. Üldiselt aga muutuvad eelistused vastavalt hooajale, eriti mängib hind rolli köögi- ja puuvilja puhul.

Eelistamise skaalasid on aga rohkem kui vaid kohalik versus import: näiteks mahe versus mittemahe, plastpakend versus paber versus pakendivaba, suur või väike suhkrusisaldus, puurikanamuna versus vabapidamisel peetud kana muna, tõi ta näiteks.

ERINEVAD MÄRGISED

FOTO: logo

"Eestis kasvatatud" märki annab välja Eesti Aiandusliit ja toode peab vastama Euroopa standardi kõrgemate klasside nõuetele ja see omistatakse korraga üheks aastaks

Tootegrupid: köögiviljad, puuviljad, aiamarjad, lilled, istikud, seemned, toidukartul ja teised aiasaadused (sh mesindussaadused)

FOTO: logo

Lipumärki annab välja  Eesti Toiduainetööstuse Liit ja see tähendab, et toode on valmistatud Eesti toiduainetööstuse ettevõttes

Tooraine võib olla kohalik või imporditud, ent tooted on valmistatud Eestis kohalikele tarbijatele

Populaarne

Tagasi üles