Euroopas leviv vanemate diiselmootoriga sõiduautode liikumise piiramine tähendab Ida-Euroopale kasvavat vanade diiselmootoriga sõiduautode sissevoolu - kasutatud autode impordis ongi diiselmootoriga autode osakaal Eestis ligi kolmveerand.
Maapiirkonnas levinud autod on keskkonnaprobleemiks (5)
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Vanema auto ostja on enamasti noor inimene, kes ostab enda esimese auto, samuti on neid palju maapiirkondades, ütles ERR-ile Autode Müügi- ja Teenindusettevõtete Eesti Liidu juht Arno Sillat.
"Vanemad autod on maapiirkonnas siiski ainus võimalus mobiilsust säilitada. Kus ei käi rong, kus buss, aga sa tahad kodukülast suuremasse asulasse tööle saada, et elada seal külas edasi. Kui seda võimalust ei ole, sa pead tulema külast ära, kas suurlinna või lähed siis üle lahe juba edasi oma perega," rääkis Sillat.
Vanade autodega saab Eesti enda kanda ka keskkonnaprobleemid – vana auto paiskab võib-olla kaks korda rohkem heitgaase, kaasa-arvatud kasvuhoonegaase, CO2 kui uuem auto.