Päevatoimetaja:
Kadri Suurmägi

Riik tahab rohkem kaupa raudteele suunata (2)

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Riigi eesmärk on suurendada kaubavedu raudteel ja järgnevateks aastateks on planeeritud investeerida infrastruktuuri sadu miljoneid eurosid.
Riigi eesmärk on suurendada kaubavedu raudteel ja järgnevateks aastateks on planeeritud investeerida infrastruktuuri sadu miljoneid eurosid. Foto: Marko Saarm / Sakala

Scandagra Eesti Viljandi söödatehas valmistab üle saja tuhande tonni sööta aastas. Kogu tootmiseks vajalik vili veetakse Viljandisse veoautodega, sama transporti kasutades läheb loomasööt ka Viljandist minema.

Scandagra müügijuht Mihkel Hang ütles, et iga päev liigub tehasest välja 400–500 tonni sööta. „Sööda tootmiseks vajalikud komponendid veetakse omakorda tehasesse sisse. Me liigutame aastas veoautodega 800 000 kuni 900 000 tonni kaupu ja kui see kogus jagada 25ga, mis on veoautole lubatud kauba kaal, siis saame pildi, kui palju peavad veoautod igal aastal meie maanteedel ringi sõitma,” rääkis ta.

Scandagra Eesti tootejuht Marge Pähkel (pildil) ütles, et Eesti on muutunud teravilja eksportivaks maaks ja tänavust head vilja-aastat vaadates on võimalik, et Eestist läheb välja miljon tonni teravilja. „Eestis tarbitakse aastas kokku 700 000 tonni teravilja ja kõik, mis üle jääb, läheb ekspordiks.”

Tagasi üles