Kui lett Balti Jaama turul avati, oli Martin-Jorgen kolm esimest kuud iga päev leti taga. Alguses toodi terve lihakeha ja tükeldati kohapeal. „See käis öösiti, hommikul algas müük. Ikka väga karm periood oli,” kirjeldab ta. Nüüd on ta leti taga harvem ja käib abiks ka nädalavahetustel.
Aga teenindus peab olema tasemel, selleks on ta leidnud teenindajad, kes tunnevad lihamaailma ja lihast toiduvalmistamise kunsti suurepäraselt. Teisiti ei saakski.
Enamik kliente on eestikeelsed, aga umbes 40 protsenti kliente räägib vene või inglise keelt. „Vanuse poolest on kliendid seinast seina: on nooremaid ja eakamaid,” sõnab Martin-Jorgen.
Võrreldes veisega on lamba osakaal müügis väiksem. Aga eks lammaski muutub populaarsemaks, mida rohkem tarbijaskond kvaliteetset liha saab.
Väga tähtis on müüja ja kliendi kontakt. „Lihameister jagab alati lahkelt nõu roa valmistamiseks konkreetsest lihatüübist lähtudes. Õnneks on teadlikkus järjest kasvanud,” räägib Martin-Jorgen.
Ta teab, et kui klient läheb koju ja küpsetab ka kõige kvaliteetsema lihatüki kuivaks, maitsetuks ja söödamatuks känkraks, siis ei tule ta sinna leti taha tükk aega või enam kunagi tagasi.
Tegelikult on lihamüüjatel lihtsad soovitused, näiteks: kasuta maitsestamiseks vaid soola ja pipart.
Tegelikult on lihamüüjatel lihtsad soovitused, näiteks: kasuta maitsestamiseks vaid soola ja pipart.
Loomulikult on tooteid, mis vajavad hautamist, nagu näiteks põsetükk, aga tuleks kuulata lihuniku nõu. „Eestlasel on nõukaajast komme, kui kvaliteetset liha polnud saada, et kõiki lihatükke tuleb pikalt hautada. Tänapäeval on valik palju mitmekesisem,” nimetab Martin-Jorgen.