Väiksemaid kokkupõrkeid linnuparvedega toimub loomulikult sagedamini. Mullu sai Tallinna lennuväljal kirja 40 kokkupõrget lindudega, millest ükski ei põhjustanud õhusõidukitele selliseid vigastusi, mis oleksid mõjutanud lendu. „Ehk oli hea aasta,” räägib Tallinna lennujaama lennuohutuse juht Hannus Vard.
Tallinna lennujaamas on tööl ornitoloog, kes lindude rännet jälgib ja lennukimeeskondadele hoiatusi väljastab. Lennuväljal on kohustus 13 kilomeetri raadiuses jälgida lindude liikumist ning pesitsus- ja kogunemiskohti. Lindude aktiivse rände ajal antakse pilootidele teateid, millises suunas, kui kõrgel ja kui suured parved on liikvel. Lennuki meeskond üritab parve vältida, iga kord pole see võimalik, kuid need teated aitavad pilootidel ohtu paremini märgata ja hinnata.
Vard tõdeb, et kuna õhusõidukite liikumiskiirus on suur, on isegi väikeste lindudega toimuvad kokkupõrked suure riskiga ja tekitavad õhusõidukitele vigastusi, mis võivad mõjutada lendude regulaarsust ja põhjustada ebameeldivusi reisimisel.
Maailmast võib ühe enam kõmu tekitanud lennuki ja haneparve kokkupõrkena välja tuua 2009. aastal New Yorgist õhku tõusnud US Airwaysi lennuki, millel seiskusid pärast kokkupõrget mootorid ja lennuk pidi maandama Hudsoni jõel. Õnneks pääsesid toona kõik 150 reisijat ja viis meeskonnaliiget eluga.
Põlluarendused aitavad
Tallinna lennujaama asukoht mere ja järve lähedal on looduslikult hanelistele igati ligitõmbav peatumiskoht. Ohtlike olukordade vältimiseks on põhirõhk pandud sellele, et teha lennujaama territoorium hanelistele võimalikult ebahuvitavaks kogunemiskohaks. Selleks on kraave ja tiike kinni kaetud, maa-ala kuivendatud ja muru külvamisel kasutatakse sorte, mis linde ligi ei tõmba.