Kahjuks on minister kas teadmatusest või muul põhjusel esitanud Eesti Päevalehe intervjuus tootjavastutuse süsteemi kohta eksitavaid väiteid. Eelkõige on küsimus seisukohas, justkui oleks tootjavastutusorganisatsioonidel mingi kokkulepe või kohustus koguda kokku kõik turule lastud pakendid ja seda otse kodumajapidamistest. Lisaks väidab minister, et kui kõiki pakendijäätmeid kogutaks otse kodudest, siis see peaaegu ei suurendavat pakendiettevõtete kulusid.
Sellist mõtet ega kohustust, et pakendiettevõtjad peaksid kokku koguma „kõik pakendid”, pole kunagi üheski seaduses ega direktiivis olnud. Kõikide pakendite kogumine pole isegi teoreetiliselt võimalik. Ebaselge mõiste kõik pakendid võib tähendada nii 100% Eestis müüdud pakenditest, aga ka näiteks 200%, juhul kui mõni ettevõtlik kodanik hakkaks pakendijäätmeid mujalt, näiteks Lätist, maale tooma.
Kõikide pakendi kõikidest kodudest äraviimine pole otstarbekas ei majanduslikult ega keskkonnahoiu seisukohast.
Teiseks suhtarvud, mille all minister ilmselt mõtleb pakendite ringlussevõtu määrasid, on meil vägagi pingelised. Eestil on pakendite ringlussevõtu kohustused täidetud ja saavutatud on Euroopa mõistes vägagi arvestatav tase.
Mis puudutab kulutuste suurenemist, siis lihtne arvutus näitab, et kui senised umbes 6000 kogumismahutit asendada hinnanguliselt 200 000 kogumiskohaga, siis suureneb kogumiskohtade arv vähemalt 30 korda. Mahutite suurus küll väheneks, aga logistilised ringid pikeneksid märkimisväärselt. Seega ei saa kuidagi väita, et teenuse hind jääb muutumatuks. Pigem vastavad tõele erialaliitude arvestused, mis näitavad hinnatõusu 3–5 korda võrreldes praegusega.