Võrreldes muu Euroopaga on eestlased varmad uusi asju proovima. Tõsi, maa- ja linnainimeste ostuharjumused pole ühesugused. Asi võib olla hinnas ja selles, et ratsionaalsetel maainimestel ei ole vajadust trendidega kaasa minna.
Tere sortimendis on üle 200 piimatoote, sortiment on selline olnud aastaid. Eestis küll armastatakse piimatooteid, kuid muutunud on eelistus omaduste osas. „Kui varem ei pööratud palju tähelepanu toote koostisele, siis nüüd on tarbija palju nõudlikum – soovitakse üha naturaalsemaid ja tervisele kasulikumaid tooteid. Tooteid arendades jälgime suhkrusisaldust ja lisame vitamiine,” seletab Tamm.
Itaallane tahab siinset juustu
Kui tavapäraselt loetakse ekspordiks müüki, mis läheb Eestist välja, siis Valio jaoks on naabrid Läti ja Leedu juba koduturg. Ekspordina käsitletakse müüki väljapoole Baltikumi.
„Ekspordime valdavalt oma Võru juustutööstuses valmivat juustu ja suur ekspordiartikkel on Eestis kõrgelt hinnatud itaaliapärane kõva juust Forte,” ütleb Kalbin. „Suurim ekspordi sihtriik on Itaalia, mis paljudele tundub uskumatu. Forte juustu maitse ja kvaliteet on kõva juustu sünnimaal väga hinnatud, müüme sinna juba aastaid oma suurimad kogused.”
Tere ekspordib mitmekümnesse riiki. Kui värskete piimatoodetega sihitakse pigem lähiriike, sest toote säilimisaeg seab piirangud, siis pulbrit, UHT-piima (kõrgpastöriseeritud ja kauasäiliv) ja võid müüakse ka kaugemale.
„Meie viimase aja töövõit oli ekspordi taaskäivitamine Jaapanisse, mis on tuntud kõrgete kvaliteedistandardite poolest,” ütleb Tamm. „Mugavustooted lähevad teistessegi Aasia riikidesse.”
Eri riikides on omad eelistused – Skandinaavias on väga suur osa toodetest laktoosivabad ja tähtis on toote naturaalne maitse. Lõuna pool ei teata laktoosivabadusest midagi, samuti ei paku erilist huvi piimatoodete suhkrusisaldus.