Kelle tooteid pakutakse maailma suurimal toidumessil eesti toidu sildi all?

maaelu.postimees.ee
Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Üks lettidest 2017. aasta messil.
Üks lettidest 2017. aasta messil. Foto: imago stock&people/imago/Uwe Steinert/Scanpix

Saksamaal Berliinis toimuval maailma suurimal põllumajandus- ja toidumessil Internationale Grüne Woche, kus Eesti on esindatud järjepidevalt juba 25. korda, on Põllumajandus-Kaubanduskoja korraldusel üleval ka Eesti väljapanek ning maaeluministeeriumist on kohal minister Tamm.

«Osalemine maailma suurimal põllumajandus- ja toidumessil on suurepärane võimalus tutvustada meie kodumaad ja kohalikku toitu,» ütles maaeluminister Tarmo Tamm. «Samuti on olulised kohtumised teiste põllumajandusministrite ja mitmesuguste huvigruppide esindajatega, et arutleda põllumajanduse tuleviku ja väljakutsete üle. Olen veendunud, et ideede ja kogemuse jagamine aitab kitsaskohtadele lahendusi leida.»

Maaeluministril on messi raames kavas nii kahe- kui ka mitmepoolsed kohtumised Läti, Leedu, Rootsi ja Poola kolleegide ning Saksamaa liidumaade põllumajandusministritega. Lisaks on päevaplaanis kohtumine Ukraina põllumajanduse esimese aseministriga.

Saksamaa Liitvabariigi toidu- ja põllumajandusminister Christian Schmidt on messi esimesel päeval kokku kutsunud kümne riigi põllumajandusministrid, et arutada sigade Aafrika katku ennetus- ja kontrollimeetmeid. Kohtumisel osalevad ka Euroopa Komisjoni põllumajandusvolinik Phil Hogan ning tervishoiu ja toiduohutuse volinik Vytenis Andriukaitis.

60 ruutmeetrit Eestit

Eesti on messil esindatud Maaeluministeeriumi eestvedamisel juba alates 1994. aastast. 2014. aastal oli Eesti messi ametlik partnermaa, tänavu on selleks Bulgaaria. Eesti väljapanekut messil korraldab Eesti Põllumajandus-Kaubanduskoda (EPKK) juba 20. korda.

Eesti toitu iseloomustavad neli aastaaega

«Oleme viimase veerandsajandi jooksul tutvustanud Berliinis toimuval esinduslikul näitusel oma riiki, toitu ja turismivõimalusi. Eesti on selle aja jooksul palju muutunud, ajas on muutunud ka meie väljapanek. Eesti ettevõtjad suudavad tänaseks pakkuda väga kvaliteetset toitu ja teenust,» selgitas Eesti Põllumajandus-Kaubanduskoja juhatuse esimees Roomet Sõrmus.

«Põhjamaine kliima ja selgelt eristuvad neli aastaaega annavad meie toidule omapära ja loovad head eeldused väärtusliku toidu pakkumiseks. Väljapaneku keskmes ongi Eesti puhas loodus, mahetooted ja Eestile omased loodusannid ning ulukiliha, mõistagi ei puudu tootevalikust ka eestimaalaste poolt armastatud traditsioonilised toiduained. Külastajad saavad Eesti stendil reisivõimaluste kohta nõu küsida kogenud turismiekspertidelt,» lisas Sõrmus.

Grüne Woche on eelkõige lõpptarbijamess, mis on sakslaste ja paljude teiste riikide põllumajandus- ja toidusektori esindajate jaoks olulise suursündmusena heaks platvormiks Eesti toidu tuntuse tõstmiseks. Oktoobris osaleti Kölnis toimuval ärikülastajatele suunatud Anuga messil, kus ettevõtetel on võimalus luua kontakte uute klientidega.

Eesti stendi leiab Berliini messikeskuse hallist 8.2. Kokku on Maaeluministeerium koos EPKKga 2018. aastal 60 ruutmeetri suurusel messipinnal. Lisainfot väljapaneku kohta leiab  siit.

Sellel aastal on Grüne Woche messil esindatud 26 Eesti ettevõtte tooted: Linnamäe Lihatööstus, Liivimaa Lihasaaduste Wabrik, Kehtna Mõisa OÜ, Nõo Lihatööstus, E-Piim Tootmine, Saaremaa Piimatööstus, Farmi Piimatööstus, Tere, Liviko, Moe, A Le Coq, Kümmel ATM, DGM Shipping, Mobec, Kalev, Aare Jõumees, Bacula, Mahetark, Artisan Honey, Must Küüslauk, Rõngu Mahl, Salvest, Balsnack International Holding, Põltsamaa Felix, Tartu Mill, Eesti Pagar.

Maailma suurimate põllumajandus- ja toidumesside hulka kuuluv Rahvusvaheline Roheline Nädal 2018 (Internationale Grüne Woche) toimub 19.–28. jaanuarini Saksamaal Berliinis. Kümne päeva jooksul külastab messi üle 400 000 inimese.

 
Kommentaarid
Copy
Tagasi üles