Riigikogu Sotsiaaldemokraatliku Erakonna fraktsioon leidis oma tänasel koosolekul, et ühistranspordi korraldamine maapiirkondades peab saama oluliselt paindlikuma lahenduse, kui praegu välja pakutud üleminek maakonnasisesele tasuta bussiliiklusele.
Sotsid pooldavad maal tasuta ühistranspordi asemel naabriga sõidujagamist (1)
«Ühistranspordi täiendav toetamine on kindlasti vajalik, aga seda tuleb teha kavandatust mõistlikumalt ja efektiivsemalt. Riik ei peaks ette kirjutama, et bussipileti hind on tingimata just 0 eurot. Maal elava inimesena olen ma piisavalt näinud tühjalt sõitvaid busse. Kindlasti on paljudel juhtudel hoopis tõhusam see, kui näiteks eakaid inimesi sõidutab maakonnakeskusesse poodi või apteeki naaberküla mees oma sõiduautoga. Jagamismajandus peab jõudma ka maale,» ütles majanduskomisjoni kuuluv Jaanus Marrandi. Tema sõnul saab siin kasutusele võtta kaasaegseid infotehnoloogilisi lahendusi, näiteks varustada kaugemate külade inimesed kaartidega, kuhu on kindel summa peale kantud.
Marrandi sõnul loodavad sotsiaaldemokraadid maakondliku ühistranspordi kontseptsiooni ümberhinadamisel edasisele heale koostööle majandus- ja taristuminister Kadri Simsoniga.
Riigireformi probleemkomisjoni esimehe Tanel Talve sõnul on uue süsteemi väljatöötamise võtmesõnaks nõudluspõhine ühistransport. «Tuleb leida lahendused, mis on inimestele mugavamad, keskkonnasäästlikumad ja hoiaksid ka maksumaksja raha kokku ning toetaksid samas regionaalset arengut ja piirkondlikku mikroettevõtlust,» ütles Talve.
«Riikliku toetuse kasutamise üle peaksid saama otsustada loodavad ühistranspordikeskused ehk siis omavalitsused, mis teavad kõige paremini kohalikke olusid ja inimesi. Pooldame suurema iseotsustamisõiguse andmist omavalitsustele,» märkis Marrandi.