«Eesti Vabariiki on olnud 26 aastat, need autod on sõitnud enne ja sõidavad siiani, turismimajandus, töökohad, kõik on selle peal, et inimesed vedada tuletorni, toitlustuskohtadesse,» nendib Kihnu vallavanem Ingvar Saare. «See ei ole ju kellelegi üllatus, et seadus otseselt seda ei luba. Ehk ongi hea, et teema on nii suurelt üles tulnud, saab lõpuks kiirelt lahendatud ja edaspidi saavad Kihnut külastavad ministrid autokastis rahulikult edasi sõita.»
Ingvar Saare sõnade kohaselt seisnebki kogu väikesaarte elu nüanssides, mis mandriga sama mõõdupuu alla ei mahu nagu ka liiklusseaduse paragrahv 34 lõige 2, mille sõnastuse järgi võib sõitjaid vedada ainult valmistaja poolt ettenähtud kohtadel ja viisil.
Eesti Kaitseväes teeninud vallavanema jutu järgi ei ole loogiline, et kaitseväes saavad noored kogenematud juhid õiguse vedada autokastis presentkatte all sõdureid, sõites teinekord ka kiiremini kui 60 kilomeetrit tunnis, aga väikesaartel on 40 kilomeetrit tunnis liiklevad kogenud autojuhtidega kastiautod suur liiklusoht. Saartel kogevad kastiautoturistid vaadet, lõhnu, näevad ümbrust. Bussijuhiloa nõuet kastiauto juhile peab Saare üleliigseks ja tema arvates tuleks lähtuda tervest mõistusest, praktikast ning sellest, et need autod on kohandatud reisijate veoks.
Kihnu vallavanema arvamust jagab tema Vormsi kolleeg Tanel Viks, kelle meelest on lahendus üks: liiklusseadust tuleb muuta ja lubada selles küsimuses väikesaartele erand.
«Kõnealusel juhul on seadus eluvõõras ja tuleb eluga kooskõlla viia, kui seda ei tehta, siis ega sellest vedu lõpe,» tõdeb Viks, kelle jutu järgi on kastiautos turiste sõidutatud kogu iseseisvusaja.