Päevatoimetaja:
Kadri Suurmägi

Kolm õde ja vend viivad eesti kasemahla maailma

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Anne-Liis Theisen ettevõtte uudistoodanguga mullu Tallinna merepäevadel.
Anne-Liis Theisen ettevõtte uudistoodanguga mullu Tallinna merepäevadel. Foto: Erakogu

Kaks väliseestlastest õde ja nende kodumaal elavad õde ja vend ehk ühe pere neli liiget on võtnud nõuks hakata eesti tervislikku kasemahla müüma firma ÖselBirch sildi all mitmes välisriigis kuni Lõuna-Korea ja Lõuna-Aafrikani välja.

„Meie arvame, et janu saab kustutada ja enesetunnet parandada tervislikult ja maitsvalt, ilma et peaks tarbima meeletus koguses suhkrut ja kaloreid,” sõnastab Saksamaal Kölnis elav Anne-Liis Theisen uue äri aluseks oleva põhimõtte. Tema vastutab osaühingus Öselstuff brändi, disaini ja turunduse eest.

Ettevõttes on osalised kolm tegusat õde ja nende vanem vend. Kaks nooremat õde on juba mitmendat aastat Euroopa eri linnades kogemusi ja tarkusi ammutamas, kuid hoiavad Eestit oma südames ning veedavad Saaremaal vanaema juures kõik oma suvised puhkused.

Mirjam Kaerma elab teist aastat Walesis ja lisaks muusikaõpingutele tutvustab sealsetele kohalikele eestimaist kasemahla, korraldades degusteerimisi ja pidades blogi. Kõige vanem õde Katri Kaerma käis küll ka ookeani taga maailma avastamas, kuid tuli tagasi, et õppida Eesti õigust, ning on nüüd nõustaja kõikvõimalike lepingute, reglementite ja seaduste alal. 

Äriidee looja, käivitaja ja tegevjuht on aga hoopis vend Ardon Kaerma, kelle elu- ja töökoht on Tallinnas. Mõte sellist asja teha sündis tema peas juba 15aastasena, siis kui jälgis, kuidas vanaema kasest mahla võttis. Vahepeal tulid muud ärid peale, aga mõte tutvustada seda suurepärast jooki laiemale tarbijaskonnale tiksus kusagil peasopis edasi.

Esimest korda käidi Tallinnas Meremessil oma hapendatud kasemahlaga eelmisel aastal ja see sai väga hea tagasiside. Öselstuffi põhiline toode ongi klassikaline, naturaalselt hapendatud kasemahl, mis on täiesti ilma suhkruta ja veidi hapuka maitsega. Kaerma sõnul sobib see hästi hommikuse sidrunivee asemele või ka toonikveena kokteilide sisse segamiseks. Veel on välja töötatud mitu põnevat ja põhjamaist maitsekombinatsiooni: Mojito, ingver-pohl ning aroonia ja astelpaju. Tegu on elava joogiga, millest suhkur välja käärinud. Pudel 0,3liitrist hapendatud kasemahla peaks poes maksma 2,5 euro ringis.

Praegu ei tule mahl Saaremaalt, vaid hoopis Lõuna-Eestist, kuna saarelt pole veel ühtki mahesertifikaadiga mahlakogujat leitud. Lootus pole siiski veel kadunud. Kasemahla korjeala ei pea üldse suur olema, piisab 4–5 hektarist. Maitsvam mahl tuleb kõrgemal kasvavatelt kaskedelt. Selle aasta saak jäi hilise kevade tõttu mullusele kõvasti alla, kuid Öselstuffile esialgu piisab. Tänavune toodang jääb 20 000 liitri piiresse. Tulevaks aastaks tahetakse aga kogujaid kindlasti juurde leida, et mahtu kasvatada. Konkurentidest on seni teada vaid Nopri talu.

Ehkki mõned eksklusiivsemad söögikohad on nende kasemahla vastu huvi tundnud, ei näe Öselstuff oma turgu Eestis, nende tegevus on suunatud väljapoole. Hiljuti alustati Kickstarteri kampaaniaga, millega kogutakse projektile toetajaid nii Eestist kui ka Saksamaalt, Rootsist, Šveitsist, Lõuna-Koreast, USAst, Inglismaalt ja Lõuna-Aafrikast. Kõik võivad sinna jõudumööda panustada, vastu saab mitmesuguseid auhindu. Muide, Lõuna-Aafrika esindajaga on jõutud juba nii kaugele, et ta tegeleb kohaliku turundusega ning plaan on järgmiseks suvehooajaks eesti kasemahlaga seal turule tulla. 

Tagasi üles