Mehele teeb heameelt, et 21aastane poeg huvitub isa ettevõtlusest. „Poeg õpib koolis ärijuhtimist ja käib selle kõrvalt mul aina rohkem abis. Mis saab isa südant veel rohkem rõõmustada, kui poeg on tema ettevõtmist üle võtmas. Seni teeme emaga siin väikest viisi oma ärisid. Mina treppe ja tema trepijääkidest humoorika tekstiga puusilte,” sõnab ta.
Viljandimaalt abikaasaks toodud Diana Sild (40) lisab, et mida humoorikam sauna, joomise või kalameestega seotud tekst puusildil on, seda rohkem ostetakse, jõua ainult teha ja laatadel müümas käia. Nii juba aastaid ja selleks on naisel loodud ettevõte Araka-Silla OÜ. „Õigele taluperele kohaselt oskame meiegi kõik tootmisse panna ja müüki paisata. Põletamisele läheb puidust vaid see osa, millest enam tõesti midagi ei saa,” kinnitab Diana.
Nii põletab Diana abikaasa Andruse poolt sobivasse suurusse lõigatud tükkidele kodus telekat vaadates tekste peale. Näiteks ütlusi „Kel kaluri verd, sel isiklik mõrd” või „Mitte tülitada, inimesed joovad”.
Et ühesuguste tekstide valmistamine ei muutuks üksluiseks, valmib neid palju erinevaid, ka suuruse ja otstarbe poolest. Aastatega on siltidele lisandunud detaile, nagu sepistatud WC-paberihoidjad, nagid ja pudelikorgiavajad. „Et puusildil oleks ikka kasulik otstarve,” sõnab Diana.
Aastas kõrvetab Diana läbi kaks põletuskolbi. Päris täpset arvestust ta enam pidanud pole. „Algul kirjutasin neid lausa vanasõnade järgi üles, kuid peagi läks arvestus sassi ja sinnapaika see jäi,” sõnab ta. Nüüd teab Diana vaid, et laatadele minnes tuleb kaasa võtta 300–400 silti, et oleks valikut. Enam-vähem samapalju läheb aastas müügiks.