Päevatoimetaja:
Kadri Suurmägi

Suurim osakaal kodmaistel toiduainetel on Coopi poodides

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
Keeduvorsti- ja viineriletid on pea täielikult vaid kodumaiste toodete all.
Keeduvorsti- ja viineriletid on pea täielikult vaid kodumaiste toodete all. Foto: Toomas Huik

Eesti suuremate jaekettide hinnangul oli kodumaiste toodete osakaal olulisemate tootegruppide käibes keskmiselt 65 protsenti. Suurim kohaliku toidu osatähtsus käibes oli Coopis, järgnesid Selver, Rimi ja Maxima. Kodumaiste toodete sortiment oli suurim Selveris ja väikseim Maximas.

Suurim osakaal on kodumaiste toodete seas keeduvorstidel ja viineritel (96%), leival (95%) ja piimal (91%). Laienenud on kodumaiste mahetoodete sortiment, ulatudes mullu 1409 tooteni.

Need arvud on pärit Eesti Konjunktuuriinstituudi (EKI) korraldatud Eesti toidukaupade tarbimise teemalisest uuringust „Eesti elanike toidukaupade ostueelistused ja hoiakud” ning „Eesti toidukaupade positsioon siseturul 2016. aastal”.

„Globaliseeruvas toidutootmise ahelas on järjest keerulisem toidu ostmisel välja lugeda selle päritolu. Tooraine ja valmistooted liiguvad riikide vahel, paljudel meie tööstustel on tütar- või emaettevõtted välismaal, kellega neil on omavaheline tööjaotus,” ütleb EKI direktor Marje Josing. „Kindlasti on kõigi osapoolte ühine huvi, et tarbija siiski saaks võimalikult täpset infot toote päritolu kohta, et teha teadlikku valikut.”

Positiivse trendina leidub suuremategi kaupluste sortimendis üha rohkem Eesti väike- ja nišitootjate kaupa. „Tarbijate surve on viinud selleni, et peaaegu igas suuremas poes on eraldi talutoodete nurk,” lausub Josing.

Maaeluminister Tarmo Tamme sõnutsi on oluline, et Eesti toiduainetööstuse toodang oleks Eesti tarbijatele laias valikus ja taskukohase hinnaga saadaval. „Uuringu tulemused näitavad, et Eesti toidukauplused hindavad kodumaiseid toidukaupu ja pakuvad neid oma sortimendis nii tava- kui mahetoodetena laias valikus,” ütleb minister. „Kindlasti teeb rõõmu, et üha rohkem väiketootjaid on jõudnud oma toodetega suurte kettide kaupluste riiulitele.“

EKI uuringu põhjal eelistas 2016. aastal kodumaist toidukaupa 74 protsenti küsitlusele vastanutest.

Tagasi üles