Siinkohal tuleb märkida, et väga paljud Euroopa riikide aednikud (aga ka Ameerikas) kasutavad tavalist, astronoomilist kuukalendrit, nii nagu minagi. Selline täpne kalender on Saksamaal täiesti olemas, mitte sugugi vähem populaarne kui Thunide oma (mõned sakslased muide isegi ei salli seda antroposoofide-värki, nimetavad seda pigem posimiseks, aga arvata võibki ju kõike), mitmed Saksa aiandusajakirjad annavad oma kalendrit välja, samuti on lihtne astronoomiline (mitte astroloogiline!) kalender väga levinud Prantsuse aiandusseltsi märkmikus ja mujalgi riikides.
Üks viimastel aastatel väga menukas kalender on Saksamaal Johanna Paunggeri ja Thomas Poppe loodud „Das Mondjahrˮ(Kuu aasta).
Ka nende kuukalendrid kirjeldavad aiapidamise kõrval sobivaid aegu kodusteks töödeks ja ettevõtmisteks jne, nagu perekond Pauksonid on Eestis aastaid oma märkmikus teinud.
Meile lihtsalt võib tunduda, et see Thunide oma on ainuvõimalik.
Eeltoodud teadmistele ja uuringutele tuginedes koostan Eesti kuukalendrit, selles märgitud ajad on meie asukohta arvestades täpsed.
Kahjuks ei ole keegi Eestis ette võtnud, et hakata istutama, järgides erinevatel lappidel nii Thunide kalendrit kui ka meie kuukalendrit, ja tegema katseid, kas siis saagid ka erinevad. See vajaks ikkagi üsna teaduslikku lähenemist ja enne 10‒15 aastat ei saaks midagi väitagi.
Selline siis on see külvikalendri lugu.
Meenus, et umbes 15 aastat tagasi käis Maalehe Raamatus toimetajate jutul üks Virumaalt pärit vene mees, kes tegi venekeelset kuukalendrit, arvestades Vene aegu. Ütles, et tema koostatud kalender müüb nagu soe sai ja keegi ei kahtle, et üks ja sama kellaaeg nii Narvas kui ka Moskvas samamoodi taimele ei mõju. Vahel tundub, et usk määrabki suure osa ...