„Ei saa minna pakkuma põlve otsas tehtud asja. Kui pudeli silt on udune ja jook ei kõlba kuhugi, siis sa ei saa rohkem võimalusi oma toodet tutvustada,” ütleb Ivo Upan. See on ka põhjus, miks nad tahtsid intervjuud Maa Eluga mitu kuud edasi lükata. „Oleme perfektsionistid. Kui teadsime, et mõnda asja saab veel paremini teha, siis tahtsime need enne ära teha,” selgitab Madis Ligema.
Võrreldes eelmise sügisega on vahetatud välja näiteks teesort – praegu on kasutusel Sri Lankalt pärit kvaliteetne mahe must tee ning heleda pudeli asemel võeti tume klaas, et parandada teeseenejoogi säilivust. Kuma Kombucha „parim enne” on neli nädalat. „See on aeg, mil maitseomadused on parimad,” sõnab Madis Ligema ja selgitab, et hiljem hakkab joogi pinnale tekkima seen. Hõljuv seen võib esmajoojat ehmatada, kuigi see on täiesti ohutu ja käib kääritamise juurde. Samuti muutub aja jooksul maitse intensiivsemaks.
Kuna koduköögi tootmismaht on väike, alustas ettevõte toodangu pakkumist väikestest poodidest. Kuma Kombuchat müüvad näiteks Mahemarket, NOP, Punane Maja, Sfäär ja Renard Speed Shop Tallinnas, Roheline kohvik Viljandis, Barlova Tartus ja teised väiksemad kauplused ning kohvikud.
Järgmise arenguhüppe võiks ettevõttele anda koduköögist väljakolimine oma pruulikotta. See on suur samm, kuid tegijate arvates sugugi mitte kauge tuleviku teema. „Järgmise aasta jooksul võiksime selleni jõuda. Plaan on kiirelt ja jõudsalt edasi liikuda,” kinnitab Madis Ligema.
„Koduköögist oli hea alustada, et saada selgust, kuidas toode tarbijani jõuab ning kas peaksime tegema kohandusi joogivalikus,” lisab Mari Meentalo ja leiab, et nüüdseks on olnud katsetamisaega piisavalt, et edasi liikuda.
„Kui investeerid tootmisesse mitukümmend tuhat eurot, siis pead olema veendunud, et suudad suuremagi koguse maha müüa. Meil on usku, et kombucha võiks olla laiatarbejook Eestis. Alkoholivaba peojook, saunajook, šampuse asemel sünnipäeval jne,” lausub Ivo Upan.