Autolammutuste liidus on praegu 39 liiget, neist mõni igas Eesti maakonnas, välja arvatud Hiiumaa, aga sealgi on koht, kus küll ei lammutata, aga vana auto saab ära müüa. „Põlvamaal polnud pikka aega ühtki ametlikku lammutust, kuid nüüd alustas Mammastes uus lammutus ja astus ka meie liikmeks,” ütleb Eesti Autolammutuste Liidu tegevjuht Viktor Hütt. On ka lammutusi, mis liitu ei kuulu, neist igaühel selleks oma põhjus. „Paar liiget on välja visatud, sest nad ei teenindanud kliente soliidselt, ausalt ja korrektselt. Aga üldiselt me ei reguleeri konkreetse autolammutuse käitumist, kuigi kliendid võtavad probleemide tekkimisel ka meiega otse ühendust. Kuulan siis pettunud kliendi ära ja palun vabandust, aga meie kui liit ei saa võtta kohtumõistja positsiooni, me ei hakka uurima, meie ressurss ei luba seda. Selleks on tarbijakaitseamet. Iga äriühing vastutab oma tegevuse eest ise. Arutame neid probleeme oma üldkoosolekutel ning juhime tähelepanu, et ühe liikme negatiivne käitumine rikub kõigi liitu kuulujate mainet, aga tavaliselt me mingeid sanktsioone ei rakenda. Tõsiseltvõetavatest lammutustest ei ole meie liikmed viis-kuus,” selgitab Hütt.
Liit annab kindlustustunde
Liitu kuulumine annab Hüti sõnul kliendile pigem kindlustunde, et tegu pole juhusliku lammutajaga, vaid pädeva tegijaga, kes vastutab oma tegude eest. „Autolammutuste äriidee on lammutada autosid, anda ära jäätmed, võtta maha kasulikke varuosi ja ära müüa. Varuosapäring on nii meie liikmete kui ka klientide jaoks oluline asi. Meie kodulehel saab meie kõigile liikmetele korraga saata varuosapäringu või küsida romu müügi kohta. Mõlemat võimalust kasutatakse aktiivselt. Päringuid tuleb päevas 300–400, esmaspäeviti isegi kuni tuhat. Kui vastust ei saa, järelikult pole seda osa saada, meie peale ei tasu sel juhul pahandada, kuigi aeg-ajalt helistatakse ja ei olda rahul. Kui aga on suhteliselt levinud osa ning küsija saab palju pakkumisi, siis saab ta valida kas hinna või millegi muu järgi endale sobivaima pakkuja.”