Päevatoimetaja:
Kadri Suurmägi

Massey Ferguson kasvatab konkurentsi Eesti kombainiturul

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Copy
INTRAC Eesti juhatuse esimees Tanel Teimann, Massey Fergusoni Kesk- ja Lääne-Euroopa ärijuht Frederic Moreau, Massey Fergusoni turundusjuht Campbell Scott, kombainide valdkonna ärijuht Põhja- ja Kesk-Euroopas Jens Christian Otte ja INTRAC Group AB juhatuse liige ja turundusjuht Fredrik Brandhorst tutvustasid läinud nädalal Pärnus uusi tooteid.
INTRAC Eesti juhatuse esimees Tanel Teimann, Massey Fergusoni Kesk- ja Lääne-Euroopa ärijuht Frederic Moreau, Massey Fergusoni turundusjuht Campbell Scott, kombainide valdkonna ärijuht Põhja- ja Kesk-Euroopas Jens Christian Otte ja INTRAC Group AB juhatuse liige ja turundusjuht Fredrik Brandhorst tutvustasid läinud nädalal Pärnus uusi tooteid. Foto: Eiliki Pulk

Rasketehnika müüja INTRAC hakkab sellest hooajast esmakordselt Eestis müüma Massey Fergusoni kombaine. Seni teatakse Eestis peamiselt Massey Fergusoni traktoreid.

INTRAC Eesti juhatuse esimehe Tanel Teimanni sõnul on eesmärk jõuda kombainide müügis paari aastaga 15protsendilise turuosani. See tähendab, et astutakse kandadele siinsel kombainiturul juba tuntud kaubamärkidele, nagu Claas, New Holland või John Deere. „Turg on tõepoolest üsna täis ja konkurents tihe, aga oleme selleks valmis,” märgib Teimann.

Massey Fergusoni turundusjuhi Campbell Scotti meelest on neil uue tulijana lihtsamgi kui turuliidritel, sest nullist alustades on kerge ennast ületada. „Minu meelest on väga huvitav, mida teeb näiteks Claas selleks, et oma turuosa hoida. Pakume neile kindlasti tugevat konkurentsi,” räägib ta. „Aga me oleme kannatlikud. Ootasime kümme aastat Eestisse tulekuga. Võime oodata veel aasta-paar, kuid varem või hiljem võidame kindlasti turgu juurde. See on vaid aja küsimus,” on ta veendunud.

Uus partnerlus

INTRACi ja Massey Fergusoni partnerlus viimase põllutehnika müümiseks Eestis on üsna värske: novembris sõlmiti kokkulepe ja töö algas selle aasta jaanuaris. Varem oli Massey Fergusoni esindaja Eestis Konekesko, kuid firma pidi tegema valiku kahe konkureeriva brändi vahel ning otsustas keskenduda üksnes Claasi kombainide ja traktorite müügile.

„Me ei lõpeta ühtegi partnerlust kergekäeliselt ega sõlmi uusi kokkuleppeid rutakalt,” ütleb Campbell Scott. INTRACi kasuks rääkisid Campbell Scotti sõnul mitmed põhjused, nende hulgas pikaaegne kogemus rasketehnika müümisel ja tugev hooldemeeskond. „Tähtis ei ole müüa ainult väga head toodet, vaid pakkuda ka tasemel järelteenindust,” toonitab Campbell Scott.

Lätis, kus Massery Fergusoni esindajaks sai samuti Intrac, on esimene kombain tänavu juba müüdud. „Eestis on läbirääkimised pooleli ja tehingud õhus. Loodan, et sügisel näeme Massey Fergusoni kombaini juba Eesti põldudel töötamas,” ütleb Tanel Teimann.

Kui pöörata pilk rahvusvahelisele turule, siis Campbell Scott nendib, et tehnikamüük sõltub paljuski põllumeeste kindlustundest. „Kui põllumees tunneb ennast kindlalt, siis ta investeerib isegi siis, kui tal raha eriti ei ole. Kui põllumees on ebakindel, siis ta pigem ei osta seni, kuni julgus on tagasi.” Ta möönab, et maailma madalad toiduhinnad ja mitmes riigis kahanenud toetused ei sisenda põllumeestesse just usku. Kõige suurem tehnikamüügi madalseis on Põhja- ja Lõuna-Ameerikas, kus odavad toiduhinnad on andnud suure tagasilöögi.

Keskmistel keerulisem

Kõige keerukamas seisus on Campbell Scotti hinnangul keskmise suurusega tootjad. „Nad pole enam nii väiksed, et hoiaksid kulusid kokku, aga nad pole ka nii suured, et saavutada mastaabiefekt suure tootmismahu pealt. Nad ei saa osa ei suurte ega väikeste ettevõtete tugevustest raskel ajal, vaid jäävad kahe vahepeale,” nendib Campbell Scott.

Samas toimib põllumajandus Campbell Scotti sõnul tavaliselt umbes kuueaastase tsüklina, mille sisse jääb nii tõus kui ka langus. Samuti ei liigu kõik turud korraga samas suunas – mõni on kehvemas seisus, teine paremas. „Rahvusvahelisel firmal nagu meie on oluline osata ajastada, mida ja millal me mingitel turgudel teeme ja kuhu oma energiat rohkem suuname. Turgudega tuleb käia päripäeva, mitte vastupäeva.”

Tagasi üles