Päevatoimetaja:
Kadri Suurmägi

Ennekõike loeb see, millest ja kuidas kirjutada (3)

Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Artikli foto
Foto: Erakogu

See, kas tegu on eneseväljendusviisi või turunduskanaliga, sõltub blogi eesmärgist. Esiteks pole blogi enam lugeja jaoks otseselt iseseisev ja selgelt eristuv asi, nagu siis, kui need tekkisid. Mis on maailma loetuim blogi? The Huffington Post. Eestis on selleks Nami-Nami. Vaevalt et keegi neid mõlemaid esmapilgul blogiks nimetaks. 

Tänapäeval on paljudel ettevõtetel blogi üks osa koduleheküljest – reeglina selline, kus asub püsivalt täienev info. Seega ei saa tõmmata selget piiri kodulehe ja blogi vahele.

Väga üldistatult on blogimine ärile kasulik, sest nii saab ennast internetis (paremini) leitavaks teha: blogi toob külastajaid otsingu kaudu kohale, annab võimaluse huvitavat sisu jagada ja saada viiteid teistest blogidest. Blogimine võimaldab ka suhelda oma tarbijatega, küsida neilt tagasisidet, ideid, arvamusi ja selgitada oma mõtteid. Ideaalis tekib tarbijaga side ja lojaalsus. Blogi on eristumise aluseks, et anda pakutavale tähendus ja rääkida oma lugu: näidata ennast oma valdkonna eksperdina ja tekitada sellega konkurentsi või nähtavuse eelis.

Eestis näen talude jaoks kõige suuremat blogimise potentsiaali selles, et rääkida oma talu lugu ja leida nii üles tarbijad oma niššis. On palju inimesi, kelle jaoks on hinnast olulisem see, kuidas midagi tehakse, millised inimesed või mõttelaad on pakutava taga. Kui sa tead, et su kohupiim tuleb konkreetselt Mustikult, Maasikult ja Tähikult, on see oluline emotsionaalne eelis, mida anonüümsel poetootel pole. Praegu on mahe ja maalähedus väga moes.

Nagu internetis ikka, loeb ennekõike see, millest ja kuidas sa kirjutad. Selleks aga tuleb endale esmalt paika panna eesmärk ja tunda oma sihtrühma. Oluline on kasutada oma sõnumi kohaleviimisel võimalikult paljusid kanaleid, et jõuda laia auditooriumini. Näiteks artikkel uuest kohupiimast või äsjavalminud saunamajast võib algselt olla blogis, aga selle levitamiseks on mõistlik kasutada ka Facebooki, Twitterit, uudiskirja, Instagrami ja teisi kanaleid.

Nagu enamiku asjadega: kui see töö ei meeldi või ei tule hingest, siis on raske edu saavutada. Mõnele turundajale blogipostituste tegemise eest maksmine reeglina ennast ära ei tasu, eriti kui tegemist on niššikaubaga. Kui aga asja selgeks saad, siis tasub see ennast turunduskanalina ära küll.

Tagasi üles