„Wellspa taust on seotud Põhja-Euroopa suurima vannitootjaga Balteco. 1990ndatel alustas Balteco muude toodete seas ka spaatoodete arendamist, mille kliendid tänuga vastu võtsid. 2004. aastal otsustati, et mõistlik on eri suunad lahku viia, et Wellspa saaks täielikult keskenduda spaatoodetele,” selgitab OÜ Wellspa ekspordijuht Mart Klamas, „turu- ja klientide tagasiside põhjal hakati spaatooteid senisest tõsisemalt arendama. Kui algselt toodeti lihtsamaid siseruumides kasutatavaid uputatavaid vanne, siis nüüd otsustati tootevalikut laiendada ning töötati välja aastaringseks ja nii sees kui ka väljas kasutamiseks mõeldud basseinid, mis sobivad nii meie kui ka näiteks Skandinaavia karmidesse välitingimustesse.” Teise tootegrupina valmistatakse Varbolas tervisekapsleid ehk multifunktsionaalseid massaa˛iseadmeid, mille ostjad on peamiselt spaateenuste osutamisele orienteeritud keskused. Töötajaid on ettevõttes umbes 20 ja nad on enamasti kohapeal välja õpetatud, sest tegu üsna spetsiifilise tootmisega.
Klamase sõnul suudetaks täisvõimsusel töötades valmistada aastas umbes 400 basseini, kuid päris sajaprotsendilisest ressursi ärakasutamisest veel rääkida ei saa, selle nimel pingutatakse ja töötatakse välja uusi tooteid. Tervisekapsleid on toodetud 12 tegevusaasta jooksul umbes 7000. „Dermalife’i nime kandvatel kapslitel on kolm mudelit: Spa-Oceana, Spa-Jet ja Spa-Feng Shui, mille erinevus seisneb funktsioonide arvus, näiteks Spa-Oceana pakub täiuslikku spaakogemust: rikkalik hüdroteraapia, vibromassaa˛, infrapunakiirgus, kromoteraapia, audiosüsteem ja palju muid multisensoorseid lahendusi.
„Meie põhitoode on ikkagi bassein, sest kapsleid ostavad spaakeskused, mida pole lõputult. Basseine ostab ka eraklient ja seda üle maailma. Kui kapslitel on mudelite omadused kindlalt paigas, siis iga Wellspa bassein läheb töösse tellimuse järgi, sest variante on väga palju: värv, lisad jms. Kuna tegu ei ole odava asjaga, siis lattu pole basseine mõtet toota. Ekspordigeograafia on ettevõttel lai, nende kodulehel on nimekiri 42st riigist, kuhu toodangut on saadetud. „Meil on eri riikides üks või mitu diilerit, kelle salongides on näidised väljas. Näidiste põhjal saabki klient oma tulevase basseini komplekteerida. Tellimus pannakse kokku, edastatakse meile, teeme valmis ja transpordime kliendi juurde,” kirjeldab Klamas protsessi. Kuigi Wellspa tooted on jõudnud ka mitmesse Aasia, Ameerika ja Taga-Kaukaasia riiki, on turundustegevuse põhirõhk ikkagi Euroopa turul. „Aafrikasse ja teistesse eksootilisematesse riikidesse on meie toodang jõudnud ikkagi Euroopas tegutsevate diilerite kaudu.” Edasimüüjateni jõutakse peamiselt messidel käies ja sealt kontakte saades. Lähim mess, kuhu järgmisena minnakse, toimub novembris Prantsusmaal Lyonis. „Wellness-, spaa- ja saunasuunitlusega messid, kus tootjad ja diilerid on oma stendidega väljas, on meile möödapääsmatud, sealt hangime kontakte,” kirjeldab ekspordijuht oma tööd.