Hitachi rasketehnikat müüakse Eestis Baruto nime abil

Nii Jaapani rasketehnikat kui ka selle reklaaminägu Barutot iseloomustavad sõnad suur ja tugev.

FOTO: Birgit Varblane

Soome kapitalil põhinev ettevõte Rotator Eesti OÜ hakkas selle aasta alguses Jaapani rasketehnikatootja Hitachi esindajaks Eestis. Müügile hoo sisseandmiseks võeti appi Jaapanis staariseisusesse tõusnud endine sumomaadleja Baruto ehk Kaido Höövelson.

Rotator OY on Soomes tegutsenud juba enam kui 60 aastat, pool sellest ajast on müüdud ka Hitachi tehnikat. „Pakkusime Skandinaavia turul esimesena Jaapani ehitustehnikat. Siis oli veel aeg, kus ei peetud suurt lugu näiteks Jaapani sõiduautodest,” meenutab Rotator Eesti OÜ müügiesindaja Indrek Hein. Nüüdseks on palju muutunud. Jaapani sõiduauto ei ole tänavapildis enam mingi haruldus, pigem on tänavail märgata teiste maade toodangu taandumist. „Sama on toimunud Jaapani ehitustehnikaga – seda hinnatakse äärmiselt kõrgelt kogu Euroopas ja Hitachi on rasketehnika osas kolme enim müüdud tootemargi seas,” lisab Indrek Hein.

Kuigi Hitachi tehnikat müüdi Eestis varemgi, hakkas Rotator selle kaubamärgi ametlikuks esindajaks möödunud aastal. „Meie sortimenti kuuluvad ekskavaatorid, kallurid, laadurid ja kraanad. Ekskavaatoreid pakutakse alates niinimetatud minidest kuni ülisuurteni. Peale masinate müüme Hitachi rasketehnika originaalvaruosasid, neid kasutame nii masina müügiks komplekteerimisel kui ka järelteeninduses,” selgitab Indrek Hein.

Nimi on kaubamärk

Et Jaapani rasketehnika müügile Eestis hoogu juurde anda, kutsuti meeskonda „meie mees Havannas” ehk Baruto, vaieldamatult kuulsaim eestlane Jaapanis. „Kui mõelda Kaido Höövelsoni ehk Baruto peale, siis vaimusilmas näeme ikka midagi suurt ja tugevat. Baruto ongi elav kujutis meie rasketehnikast – suur ja tugev,” põhjendab Indrek Hein kuulsa eestlase kaasamist.

Kaido Höövelson ise käis välja kampaania lööklause: „Baruto on parim Eesti asi Jaapanis ning Hitachi on parim Jaapani asi Eestis!” Lausest jääb mulje, justkui viitaks Höövelson endale kui elutule objektile, kuid nii see siiski pole. Tema maadlejanimi  Baruto ongi Kaido Höövelsoni kui isikut esindav kaubamärk, tänu millele pakutakse sumostaarile Jaapanis pidevalt uusi tööotsi ja lepinguid. 

Kümnes Helena põlevkivikarjääris

Kuulsuste abil toodete reklaamimine on väga vana nipp, kuid Eesti turul on seda pigem jaekaubandustoodete reklaamis kasutatud. Rasketehnika turunduses on kuulsa reklaaminäo kasutamine haruldasem.

Aprillis peetud Maamessil osales Rotator esimest korda. Nende müügiplats oli ära märgitud kui messinael, sest lisaks Barutole, kes poseeris Hitachi rasketehnikaga Rotatori müügiplatsil olnud plakatitel, oli vaatamiseks kohale toodud ka Hitachi EH 1100 kallur, hellitusnimega Helena. Masina täismass on ligi 110 tonni ning mootori võimsus 760 hobujõudu.

Antslas peamiselt kaevetöödega tegeleva ettevõtte Kagumerk OÜ juhile Sulev Murule jäi Hitachi edasimüüja Rotator silma just Maamessil. Hiljem osales Muru Tallinnas Rotatori korraldatud tehnika demopäeval, kus väikeses videoklipis astus üles ka Kaido Höövelson.

„Väga julge otsus kaasata masinamüüki selline kõva spordimees nagu Baruto,” märkis Muru, kes ostiski suvel oma ettevõttele Hitachi roomikekskavaatori. Samas sõnas Muru, et ekskavaatori ostmisel olid esmatähtsad ikkagi masina omadused, kuid reklaaminägu Baruto äratas tähelepanu.

Ülisuured masinad

Rotator OÜ meeskond on veendunud, et Baruto kaasamine tasus end ära. „Ainuüksi sel aastal on leidnud kasutaja üle 15 masina, enamik kuulub ülisuurte masinate klassi. Just keskmiste ja ülisuurte masinate seas on Hitachi maailma tugevamate hulgas,” märgib müügiesindaja Indrek Hein.

Praegu on enamik masinaid müüdud Ida-Virumaale kaevandusettevõtetesse. Näiteks oktoobri lõpus hakkas Eesti Energia põlevkivikarjääris tööle juba kümnes Hitachi hiidkallur EH 1100. Hitachi pakub ka kallurit, mille täismass on 500 tonni, ning ekskavaatorit, mis kaalub 800 tonni. Nii võimsatele masinatele pole Indrek Heina sõnul Eestis siiski veel turgu.

Populaarne

Tagasi üles