Eesti toit saab uue arengukava

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Eesti väljapanek ühel maailma suurimal põllumajandus- ja toidumessil Grüne Woche.
Eesti väljapanek ühel maailma suurimal põllumajandus- ja toidumessil Grüne Woche. Foto: Karin Volmer/Põllumajandusministeerium.

Eile kogunes põllumajandusministeeriumis esimest korda Eesti toidu uue arengukava koostamise töögrupp, et arutada võimalusi Eesti toidu populaarsuse ja nähtavuse suurendamiseks Eestis ja välismaal.

«Eesmärk on aidata kaasa Eesti toidusektori positiivse maine tugevdamisele ja sektori sees koostöö edendamisele,» ütles põllumajandus- ja maaelupoliitika asekantsler Illar Lemetti. «Me tahame saavutada olukorra, kus Eesti toit on veel tihedamalt seotud meie restoranide, lasteaedade, koolide, Eesti välisesinduste, turismi ja teiste seotud valdkondadega.»

Töögrupis tõdeti ühiselt, et vajadus on nii Eesti toidukultuuri tutvustamise, seda eriti lastele ja noortele, kui ka Eesti toidu üldise kuvandi arendamise järgi, et aidata kaasa Eesti toidutoodete ekspordile.

Arengukava aastateks 2015-2020 valmib 2014. aasta jooksul. Dokumendi koostamiseks on seljad kokku pannud paljud riigiasutused ja valdkondlikud organisatsioonid, et ühiselt panustada Eesti toidu populariseerimisse sise- ja välisturul.

Eesti toidu arengukava töögruppi kuuluvad Toiduainetööstuste Liit, Eesti Talupidajate Keskliit, Eesti Piimaliit, Eesti Põllumajandus-Kaubanduskoda, Eesti Peakokkade Ühendus, Tervise Arengu Instituut, Välisministeerium, Kultuuriministeerium, Ettevõtluse Arendamise Sihtasutus, MTÜ Maaturism, Kaupmeeste Liit, MTÜ Maitsev Lõuna-Eesti, Kalaliit, Hotellide ja Restoranide Liit. Lisaks kaasatakse arengukava väljatöötamisse mitmeid teisi valdkonnaga seotud osapooli.

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles