Saidafarmi juht: praegune kriis on jätkuvalt ettearvamatu

Saidafarmi juht Juhan Särgava.

FOTO: Eero Vabamägi

Saidafarmi juht Juhan Särgava leiab, et käimasolev kriis on jätkuvalt ettearvamatu ja lähim ülesanne on teha seda, mida teha saab ja nii palju kui sööjaid leidub.

Ehemaitse.ee veebilehel avaldatud intervjuus sõnas Särgava, et kõige suurema osa käibelangusest moodustab teadmata ajaks tarnete peatumine restoranidele, koolidele, kohvikutele ja hotellidele.

Teine osa raskustest seisneb tööjõu peatse vähenemise ohus. “Loomakasvatuse ametikohtadel (lüpsjad, karjakud, talitajad) on Saidafarmis varasemalt olude sunnil tulnud kasutada peamiselt hooajalist võõrtööjõudu, kuna kohaliku stabiilse tööjõu leidmine osutus mingil hetkel pea võimatuks ülesandeks, sest kohalik töötab pigem linnas või naabermaades, aga mitte maal,” põhjendas Särgava.

„Töötute abistamisega juhtus meie arusaamist mööda nüüd nii, et nad ei saa enne tööle tulla, kui abi otsa saab, sest muidu võivad selle kaotada. Mõned ikka helistavad kah, aga küsivad ainult, kas päevaks, paariks tulla saab? Mida teha tuleb, palju palka saab, ei tuntagi huvi,“ kirjeldas Särgava.

Ettevõtte juhi sõnul on nüüd müügitöö olulisem kui kunagi varem. „Müüa, müüa, müüa! Sest käibe olemasolust sõltuvad kogu ettevõtte elu sisendid ja kohustused,“ sõnas Särgava.

Kuigi Saidafarmil puudub Särgava sõnul otsene tootearendusmeeskond, tegeletakse sellega pidevalt. Hiljaaegu arendas Saidafarm välja täiesti uue toote: külmkuivatatud juustukrõpsud.

“Juust sügavkülmutatakse, külmast juustust aurustatakse vaakumiga jää niimoodi, et vee faasi ei tekigi. Toode on kaunikesti omanäoline. Teda võib pidada ja kutsuda „juustukrõpsuks“. Pakendame gaasikeskkonda, säilivus on kolm aastat,“ kirjeldas Särgava

Populaarne

Tagasi üles