Noop: Eesti toit tekitab mujal maailmas pigem natuke kõhedust

Copy
Juhime tähelepanu, et artikkel on rohkem kui viis aastat vana ning kuulub meie arhiivi. Ajakirjandusväljaanne ei uuenda arhiivide sisu, seega võib olla vajalik tutvuda ka uuemate allikatega.
Tarmo Noop
Tarmo Noop Foto: Margus Ansu

Joogitootja A Le Coq juht Tarmo Noop ütles tänasel Eesti toidu ekspordi teemalisel arutelul, et Eesti toit pole maailmas üldsegi nii kõrgelt hinnas, kui kiputakse arvama.

«Ma arvan, et me võiksime roosad prillid ära võtta. Üldiselt meid nähakse idabloki riigina, kelle tooted pigem tekitavad natukene kõhedust,» ütles Noop.

Tema sõnul ei ole Eesti lipumärgil või Eestis tootmise märkel mingit head mainet. «Idasuunal on lihtne – seal on juba nõukogude ajas asi kinni, aga lääne suunal on asi keerulisem. Pigem lähen sinna ikkagi oma brändidega, mitte ei reklaami Eesti riigi kuvandit kui midagi, millega läbi lüüa,» selgitas Noop.

Ta tõi välja, et laias maailmas Eestit ikkagi ei tunta. «Kui me ei tea, mis see on, siis me oleme pigem kahtleval ja kõhkleval seisukohal, eriti toidu puhul. Kui meil õnnestub eksporti suurendada ja parendada ning Eesti tooted saavad rohkem tuntuks, siis see maine tõuseb koos sellega,» rääkis ta.

Riik saaks Noobi sõnul mõelda välja viise, kuidas toetada konkreetselt Eesti toodete eksporti, mille baasilt oleks tulevikus võimalus hakata seda Eesti kuvandit kasutama ka ekspordi heaks.
 

Kommentaarid
Copy
Tagasi üles